Nu har jag bestämt mig

... och denna gången ska jag verkligen hålla det!

Jag har bestämt mig för att verkligen börja ta hand om mig själv, jag ska börja gå promenader varje dag, ska försöka hinna med i alla fall 30 minuters promenad om dagen, det borde inte var så svårt, sedan ska jag spara ut mina naglar igen (både biter och river på naglarna), sedan har jag nu köpt hårinpackning, vitamin tillskott och diverse krämer idag när jag och mamma var och shoppade, så nu jädrar har jag ingen anledning till att inte gå in för det. Jag känner mig verkligen peppad nu men jag vet att jag har lätt för att hitta på ursäkter som "jag måste städa", "jag gör det sen", "jag ska bara göra detta först", "jag kör dubbelt imorgon"... ja listan kan göras lååång och ibland känns det som att ALLT är roligare än att just hålla igång och träna. Egentligen vet jag inte varför det är så för när man väl tränat så mår man så himla bra...

Är det någon som vet hur man gör för att verkligen peppa sig själv till att verkligen fortsätta?

Kommentarer
Linn skriver:

Mitt tips är att inte gå ut för hårt i början. Ta ett steg i taget, annars är det lätt att man tröttnar om allt ska ske på en gång och man inser att det är jobbigt att förändra på en gång. Så börja kanske med att gå promenader var tredje eller varannan dag, så blir det lättare sen att öka. Du får mer motivation när du ser att det ger resultat, och det blir enklare då att ge det ännu mer tid och energi :)

Vi ses till påsk! Puss


Blogg: http://kevlarsoulen.blogg.se/
Skrivet: 2010-03-23, 22:42:08
Amanda skriver:

Mitt absolut bästa tips är att skaffa dig en träningskompis! Och bestäm typ en vecka eller ett par dagar i förväg när ni ska träna/promenera. Då blir det liksom inte så att man tänker "Jag tar det sen." Jag har en nu och efter varje träningspass bestämmer vi en ny tid. Idag kunde inte hon men då tog jag mig i kragen och gick på spinning själv. Eftersom att man ändå umgås med sina kompisar så kan man ju liksom umgås en timma på gymmet! :)


Blogg: http://sordidlines.blogspot.com
Skrivet: 2010-03-24, 19:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: