Babyshower!

Idag vaknar jag upp riktigt glad efter att ha haft en riktigt lyckad babyshower för Mathilda, så jag har planerat detta, började långt innan jag åkte hem från USA, och det blev bättre än jag kunnat tänka mig, ett STORT tack till Amanda som hjälpte till för att få det så bra!

Amanda och jag har suttit och planerat detta läänge, eftersom att hon bor i Norge så har vi suttit på skype och planerat lekar, mat och inbjudningar osv, och igår var det dags... Amanda och underbar Solo kom över vid 11 tiden igår och då började fixandet med cupcakes, mat, blöjtårta, lekar osv... så vi höll igång hela dagen. Fint blev det!

Jag hade lurat Mathilda med att jag, Tobias, hon och Jerker skulle ut och äta på Oliven i Borås för att sedan avsluta kvällen med lite Bowling så hon anade ingenting och Jerker spelade med riktigt bra (han har vetat om detta väldigt länge och han har varit våran mulvad för att veta vad mathilda velat ha)... När Mathilda steg in i lägenheten så blev hon helt chockad och förstod ingenting när jag, Amanda, Solo, Evelina och Emelie stod där och på bänken i hallen låg en stor hög av presenter. Jag kunde riktigt se på henne hur glad och chokad hon blev och det var genast värt all planering och tid, jag hade en helt underbar kväll igår och det tror jag att vi alla håller med om.

Spelen vi planerat var först en Quiz där jerker hade fått svara på frågo såsom vad hans första tanke var när Mathilda berättade att han var gravid och vad hans tankar var inför förlossningen.

  • Vi fick också gissa storleken på Mathildas mage genom att alla fick klippa av en bit snöre, Evelina blev den lyckliga vinnaren i denna lek.
  • Vi tog också 5st blöjor och smälte 5 olika choklad sorter i dom, sedan fick alla "gissa bajset".
  • Sedan fick även alla gissa på datum och tid när dom tror att Mathilda ska föda, så denna lek får vi väl ge oss till tåls med innan vi får en vinnare i den:)
  • Alla skrev också små lyckönskningar/Tips till mathilda som hon kan ha sedan när den lilla är född...
  • Detta var några av de lekar vi hade under kvällen.

Tack alla för en fantastisk kväll!

Tyvärr har jag fortfarnde ingen kamera så inga bilder blev tagna men vi väntar tålmodigt på att Amanda ska skicka dom och då lovar jag att dom kommer upp här direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: