Vi skapar minnen...

Jag njuter av att vara i USA och jag älskar verkligen Los Angeles även om jag saknar Tobias, familjen och mina underbara vänner där hemma otroligt mycket... Jag lär mig saker varje dag och jag njuter av att märka att min englska flyter på bättre och bättre för varje dag!

Idag lämnade jag Evelina på flygplatsen efter en helt otroligt bra helg, vi har haft så kul! I Fredags kväll när hon kom åkte vi bara hem och jag visade henne huset och de närmsta området här sedan började vi planera våra tre dagar ihop.

Lördagen åkte vi till Beverly Center och shoppade bland alla härliga butiker där och sedan åkte vi vidare till Beverly Hills där vi åkte omkring och kikade på alla otroliga hus och gick på Rodeo drive... på kvällen gick vi ut och åt på en grekisk resturang i the grove, fantastiskt gott.. tre rätters blev det (för vi var värda det) därifrån gick vi 50dollar fattigare men otroligt mätta och nöjda även om det sved lite i plånkan!

Söndagen spenderade vi på Venice Beach och Santa Monica, var på stranden och gick och kikade i butiker och hade de bara mysigt och härligt!:) kom hem rätt sent på kvällen och låg mest och pratade om allt och ingenting.

Idag (Måndag) har vi varit på Universal Studios, dagen började dock inte så bra, jag och Evelina hade precis parkerat bilen och kommit in i området och stod i kö som alla andra för att köpa inträde till parken då en tjej plötsligt kommer fram till mig och säger att hon såg att killen som sitter på bänken precis snett bakom mig tog kort under min kjol, jag vet inte vad som hände jag blev helt chockad och viste faktiskt inte vad jag skulle säga utan stod där helt tyst, sa inte ens tack eller något till tjejen, tillslut fick jag fram ett par ord och frågade killen i fråga om det var sant, han blånekade och gick snabbt där ifrån. 5 minuter senare när vi betalt för våra biljetter släppte chocken jag jag blev faktiskt både arg och väldigt ledsen och berättade för en arbetare vad som hänt och han tog det på stort allvar och plötsligt kom det flera vakter plus en kvinna (tror hon var ägare eller något liknande), jag fick förklara hur han såg ut och samtidigt såg jag tjejen igen som såg när han tog kort och hon förklarade precis hur det gått till, vakterna började genast söka igenom området och vi fick följa med kvinnan som bad så hemskt mycket om ursäkt och svor över hur äckliga människor det faktist finns, Hur som hellst så uppgraderade hon våra biljetter till VIP biljetter vilket betyder att vi fick gå före i alla köer och fick de bästa platserna på visningarna, detta gjorde att vi hann med hur mycket som hellst eftersom att vi aldrig stod i kö... Och efter att vi vart i parken en liten stund bara kom vakten som hjälpt mig innan fram och berättde att dom fått tag på killen och tagit hans kamera, vilket kändes väldigt skönt... så historien fick ett bra slut och jag och Evelina slutade med att ha en underbar dag!

Berättar närmre imorgon om allt vi såg på Universal Studios, måste sova och börja ta igen sömn som jag missat i helgen, är sjukt trött.

Föresten, jag var illa tvungen att köra själv till LAX idag och lämna Evelina och jag var så sjukt nervös över att behöva åka där ifrån själv och klara fwy 101 och fwy 110 själv, det är 8 filer och fullt med trafik och man vill inte komma ut på någon av de vägarna och inse att man åker åt fel håll, men jag hade som sagt inget val och jag klarade det om jag får säga det själv JÄVLIGT BRA! jag är stolt över mig själv för jag trodde aldrig jag skulle klara det!:)

Godnatt allihop!:)

P.S Har inte missat era frågor, svara kommer på onsdag så ni som har frågor passa på!:)

Saknar dig Tobias!

Kommentarer
Tobias skriver:

Hej!

Tog du inga kort inne på universal studios??

hade vart skoj o se :)



saknar dig med hörs snart


Blogg: http://honeycrunchy.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-08, 11:07:38
Anonym skriver:

HEJ! din blogg är sååå bra !! :)

Jo, jag undrar lite med pluggandet.. det står på sts att man måste läsa ett visst antal poäng.

Vad skall du läsa?

Vad finns det att välja mellan, och hur går det till när man "amnäler sig på skolan"? Sitter man i en klass med amerikanska ungdomar då på en ameriansk skola??

och sist, vad händer om du kuggar på "proven"?

oooj många frågor :) hoppas du kan svara på några ! /mbh


Skrivet: 2009-09-08, 19:30:42
Emma skriver:

va? vf?


Blogg: http://emmagredenius.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-09, 02:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: