Noll Energi kvar...

Detta har nog vart den längsta dagen sen jag kom hit, började 08.30 och gav barnen frukost... Sedan började vi prata om vad som skulle vara roligt att hitta på idag och kom fram till att vi skulle ut och cykla en sväng vilket den äldsta pojken inte var så förtjust i (han tittar helst på tv hela dagen) men efter lite övertalning så gick det bra... när vi bara kommit en liten bit på våran utflykt börjar den yngsta killen att gråta (han tyckte inte det var kul längre... hans ide och vi skulle absolut göra det) och den äldsta som först bara ville se på TV hade vid denna tidpunkten ändrat åsikt och tyckte detta var skit roligt så vi genomförde hela utflykten med en glad pojke på cykel, en ledsen pojke på cykel och en sovande tjej i barnvagn! (jag förstår henne, var själv trött efter allt tjat)... Så när jag kom hem var jag inte alls nöjd med min start på dagen så jag satte mig ner och var lite sur men gav mig fasiken på att jag minsann skulle vara en såndär "super au pair" och jag ville verkligen att dagen skulle sluta bättre så jag tog mig i kragen och tog en chansning med att göra kikare utav papper...

Jag satte mig vid bordet och tog fram lite pyssel saker och började fixa med min kikare, pojkarna blev helt lyriska och tyckte det var jätte kul och utveklade iden och gjorde ficklampor till kikaren så man kunde använda dom på natten också och sedan varsin telefon så dom kunde prata med varandra. När vi var klara med våra kikare gick vi ut i trädgården och började leta djur med kikarna och killarna var helt inne i leken och jag kunde sätta mig ner i en stol och titta på när dom för första gången sen jag kom hit både lyckades hålla sams och leka en bra stund, lilla charlie fick också en kikare som jag gjorde till henne och var med pojkarna på ett hörn!  Jag är mycket nöjd med min vändning på dagen..

Önskar att jag hade kort på vårt pyssel men har tyvärr bara korten på min mobil...
Fick även komplimanger av min värdmamma när hon kom hem, hon tyckte jag hade gjort ett bra jobb med kikarna:)

Från det ena till det andra... Några där hemma är säkert sugna på att veta vad jag lyckats shoppa hittills så här kommer det jag lyckats hitta under dessa 2 veckor.







Ska det fortsätta såhär så lär jag behöva mer än en resväska till när jag åker hem:)

Ikväll beställde min värdmamma hem Indisk mat, det var faktiskt gott... Såhär såg det ut=)


Ser kanske inte så gott ut men det var det faktiskt!:)
Röd kyckling, god vit sås (typ tzatsiki) broccoli, Friterad potatismos? ost i någon sås... Jag är förvånad över hur mycket jag faktiskt tycker om jag som brukar vara så kräsen!

Nu är det dags för sängen men först, här är en låt som går mycket hos mig, ny favorit!=)




Godmorgon Sverige / Godnatt LA!

Kommentarer
Jonna skriver:

för mig bär det av till Sacramento i CA. Ligger nära San Francisco. Vill mest bara iväg nu faktiskt!

Blir bra sugen av att läsa din blogg som sagt =)


Blogg: http://jonhag.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-01, 09:26:54
Mathilda skriver:

Jag kan ta portmonän och det blåmönstrade linnet ja tack. Jag kanske kan ta och ge dig en beställning en dag om du hittar något som du tror att jag skulle tycka om :)


Blogg: http://deadbymay.blogspot.com
Skrivet: 2009-09-01, 09:35:02
Emma skriver:

Se dääär ja.. Shoppingen går det ingen nöd på iaf.. :)

Verkar som om det var en bra dag för dig..

Själv njuter man på här hemma av att vara ledig denna veckan innan nya kneget drar igång på måndag..


Skrivet: 2009-09-01, 23:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: