Varning för ett långt inlägg...

Helgen har vart super bra, har dock sovit samanlgat 10h under hela helgen men sova kan man göra när man blir gammal... eller i alla fall när man kommer hem till Sverige:P

I Fredags var vi som sagt på Krogen DV8 här, och det var bra:) i Lördags åkte jag och hämtade Mashi kl 11 och vi åkte för att strosa omkring på Hollywood Blvd och shoppa. Det blev en annorlunda dag, finns nog ingen gata som man kan jämföra med den, alla möjliga sorters människor och saker som händer hela tiden. Vi började med att äta lunch på ett hamburgeställe, servitören kom fram hela tiden och pointerade att vi var söta och undrade om vi saknade något... maten var god och vi betalade, sa hejdå och gick, när vi kommit bara en liten bit så kommer servitören springande och gav oss kvittot och när vi vände på det så hade han skrivit sitt nummer på baksidan och ville att vi skulle ringa honom någon dag, hmm.. sånt händer då verkligen inte i Sverige.



Sedan gick vi vidare, kikade i butiker och då kom en tjej fram och gav mig en komplimang för "min fina klänning".. (sånt händer heller aldrig i Sverige, vi svenskar har endel att lära av amerikanerna...) När vi kom ut därifrån så såg vi en solbränd kille med två som det såg ut som typ livvakter eller något och vi undrade om han var känd och vem det i så fall var för ingen av oss kände igen honom men det stod massor med människor omkring honom och tog kort med honom och vi blev super nyfikna och ville verkligen veta vem människan var och mitt när vi stod och diskuterade så går han rakt igenom människorna som står och väntar på att få ta kort med honom rakt fram till mig och frågar vart jag var ifrån, sa att jag var vacker, gav mig sedan en puss på kinden och gick... vi stod kvar ännu mer nyfikna på vem människan var så vi gick fram till en som stod och väntade på att få ta kort och frågade och hon berättade att det var en mycket känd såpaskådis från Mexico....

Vi gick vidare och kikade ganska mycket i souviner butiker och hade det mysigt, jag försökte spara pengar men Mashi brassade på och hittade en hel del, både i turistbutikerna och klädaffärerna:) 

På vägen till bilen så mötte vi "Zorro" som gick fram och tog mig i handen som om jag vore en prinsessa och frågade även han vart jag var ifrån varpå jag åter igenn svarade Sverige... Han tog upp sitt svärd och började ropa åt människorna som gick på gatan att akta sig för han hade hittat en Svensk prinsessa som han skulle eskortera hem säkert... haha. ja det händer mycket annorlunda och kul på den gatan...

Bilder från dagen:




Mycket sånhär mat blir det, men ändå fortsätter jag rasa i vikt?:) (armband och ring på handen från dagen innan på krogen vilket visar på att jag är över 21 och altså vuxen även i detta land och får därmed också konsumera alkohol här!:p är du under 21 så får du två gigantiska kors på händerna som inte går bort på dagar)


Jag och en gubbe som såg precis ut som en wax figur, jag trodde det var det tills han skrämde mig när jag gick förbi, han tyckte vi skulle ta en bild så de fick bli en! haha... otroligt duktig var han!


Sedan åkte vi hem till mig och jag bytte snabbt om till andra varmare kläder då det faktiskt blir ganska kallt här på kvällarna sedan åkte vi till Mashi för att hon skulle byta om och sedan mötte vi upp Sara och Megan och tillsammans åkte vi vidare till Alexandro i Passadena... När vi kom dit gick vi till Mc Donalds och åt ihop sedan bestämde vi oss för att gå på bio, vi valde en skräckfilm för alla tyckte att det verkade kul men efter en kvart in i filmen fick jag nog och bestämde mig för att gå ut och gå på en annan film (ja här betalar man bara inträde till bion sedan kan du se vilken film du vill så jag bytte bara rum) Alexandro tyckte också att filmen var äcklig så han hängde på och vi gick på en komedi istället, MYCKET bättre och faktiskt väldigt rolig, jag som inte brukar gilla komedier! Efter bion så mötte vi upp Sara, Mashi och Megan och vi körde runt med saras bil ett tag tills vi kände att det var dags att åka hem, kl var då 02.30...


Sara, Mashi, Alexandro och Megan på bio i Passadena.

På Söndagen hämtade jag och Mashi upp Megan och vi åkte till Santa Monica för en eftermiddag på stranden... När vi kom dit så var det typ parad för "world of peace" och de hade satt upp kors över hela standen för alla soldater som dött i Irak, Mycket människor som gick omkring och kikade och det var faktiskt en ganska ledsam stämning där...  Efter en liten stund gick vi längre bort på standen och la oss och spelade kort och pratade någon timma tills vi åkte hem för att äta lite, köpa godis och kolla på en film hemma hos megan! en bra avslutning på en lååång men rolig helg.










Här är en bild från någon vecka sedan då jag mashi och megan var på Venice beah...


Jag och Mashi

Här kommer en låt som ofta hjälper mig, man kan inte annat än att bli glad:)


Nu har jag precis slutat jobba nästan och ska möta upp Sara vid ca halv nio för att umgås lite...




Kommentarer
Anna skriver:

ohhh den låten är underbar!! Slut låten i Honey också :D:D


Blogg: http://tredjemaj.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-22, 15:39:38
Anonym skriver:

väldigt bra blogg du har :D gillar att läsa den!


Skrivet: 2009-09-22, 22:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: