Helg!

Tiden rullar sakta men säkert frammåt, snart är det oktober, är de inte sjukt? jag åkte hemifrån i början av augusti och det känns på ett sätt som igår men ändå inte... Det är nog först nu som man börjar förstå att detta inte är en vanlig "semester" utan att man faktiskt jobbar och bor här, allt är inte guld och gröna skogar hela tiden men när man är ledig och umgås med vänner finns det otroligt mycket att se så det finns alltid något att se fram emot!

Igår var jag på en klubb med Mashi, Megan och Ramona samt en annan au pair som jag inte kommer ihåg namnet på. Det var skönt, jag mår super bra och har roligt när jag är med mina vänner här! Och tro det eller ej så var vi på klubben helt nyktra ni tänker säkert "okej, hon är i LA och har chansen att festa till det ordentligt och så går hon ut nykter, vilken idiot!" men faktum är att klubbarna här inte är som i sverige och det är så otroligt givande att bara kolla på människor inne på krogen, det är precis som man tänker sig, typiska gigantiska amerikaner som säkert äter hamburgare hela dagarna med 7 storlekar för små kläder dansandes alldeles för utmanande, vulgärt... vad man nu ska säga!

Kom fram en kille till mig på dansgolvet, (ja man är ju svensk och oftast näst intill ensam blondin) han undrade vart jag var ifrån och ville absolut bjuda på en drink men jag sa nej, sedan försökte han med "if you know me you can have everything you want in life, just let me know" lockande men njaee, NEJ TACK!

Vid halv två gick vi mot bilen, stannade på mc donalds på vägen hem och åt, gott! kom hem vid halv tre och pratade med Tobias på skype, kommer nog aldrig vänja mig vid tidsskillnaden... här sitter jag mitt i natten... trött och han har precis gått upp (observera att klockan är halv tolv på förmiddagen hos honom!)

Nu ska jag snart åka iväg och hämta Mashi, vi ska kika omkring på Hollywood Blvd, har faktiskt inte gjort det ordentligt på dagen än så det ska bli kul. Kl 4 slutar Megan att jobba och då ska vi hitta på något ihop, tror även att Alexandro (en manlig au pair i våran grupp) kommer också, vi pratade om mat och bio men jag vet inte... imorgon ska vi nog hitta på något kul också, jag är sugen på att åka någonstans där jag inte vart innan så jag får se om jag kan få igenom det förslaget....

Nästa helg kanske jag och Evelina åker till Santa Barbara över helgen, vi ska kika på det... hade vart kul!

Skönt att Frida har kommit fram säkert och verkar ha det bra! snart måste vi planera in att ses!=)

Kramar

Kommentarer
frida kjerrulf skriver:

ah men kul att ni frågar om man vill hänga med till santa barbara, snällt av er :P


Blogg: http://kjerrulf.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-21, 17:23:04
mickis skriver:

roligt att läsa din blogg :) tänkte höra med dig du som har flugit över till cali, hur många kilo bagage får man ha på planet dit? för jag antar att du också flög med us airways? :)


Blogg: http://mischausa.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-22, 13:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: