Life goes on!

oj, nu var det någon dag sedan jag skrev igen, fy skämms på mig!

Jag hade i vilket fall tänkt att ha en liten frågestund så ni som har frågor skriv på bara... jag svarar på ALLA frågor! finns inga dumma frågor!

Så lite uppdatering om vad som händer och sker i staterna nu då!

I helgen träffade jag som sagt Frida som bjöd mig på Beverly hilton hotell, så där hängde vi Lördag/Söndag! Superhärligt att äntligen få sova i en skön säng och duscha i en ren dusch! har nog faktiskt inte kännt mig så ren sen jag kom hit:) Tack Frida! hahah... På Söndagen så åkte vi till Six Flags med den gamla au pairen i Fridas familj och hennes kompis och Sara var med så vi var några stycken så det var super kul! Och jag säger bara det, när man vart på Six Flags så är inte längre Liseberg ett nöjesfält... Det var så otroligt många häftiga och roliga attraktioner, man stod upp, låg på rygg  hängde på mage igenom många av attraktionerna! Super kul!


Jag och Krut på Hilton hotell (ett traditionellt peace kort, ett måste! haha..)

I Fredags blev jag också stoppad av polisen, snacka om att jag blev nervös när polisen satte på blåljus bakom bilen på mig och jag var tvungen att köra intill kanten, mitt hjärta gick i 120 och jag började tänka "vad har jag gjort för fel? nu slänger de ut mig ur landet och jag får åka tillbaka till sverige igen"... men så var inte riktigt fallet som tur var, anlednigen till att jag blev stoppad var att min ena framlampa var paj och jag slapp undan utan böter eller något. Det var lite som när man kollar på Cops i sverige, han frågade om mitt körkort och vad jag gör i USA och vems bilen var. hehe... men nu har man varit med om det också:)

Denna veckan har jag inte gjort så mycket, umgåtts med Sara och igår hade jag en lugn dag för mig själv då jag tog igen lite program från Sverigen såsom Svenska Hollywood fruar, haha.. sjukt kul att se på faktiskt!:)

Idag blir det jobb fram till kl 5, sedan ska jag träffa Sara och Megan och kanske Mashi, jag hoppas på att det blir att vi åker till Megans Spa och dricker oboy:) Imorgon får det nog bli att börja packa ner mina saker här och förbereda mig på flytten till den nya familjen på Lördag, jag börjar längta ordentligt men samtidigt lite nervös!:) Så denna helgen kommer nog bli till att umgås med min nya familj och lära känna den lite.

Kan ni fatta att det snart är Oktober? tiden går fort...  Jag har också nu börjat inse att livet inte står still hemma i Sverige för att jag är här (låter kanske konstigt men ibland känns det som att allt där hemma står still, kanske för att det också känns som att jag tar en paus från mitt liv i Sverige)... Det är blandade känslor för det, jätte roligt att saker händer hemma också, är super glad för det... Har mycket att se fram emot när jag kommer hem också, mitt liv i Sverige är inte fy skamm det heller ska ni veta:)

Har också varit utanför LA ink, längtat efter det, så här får ni ett bildbevis på det som också får avsluta dagens inlägg!:)



Föresten, öppnade en lyckokaka idag och på den stod det:

"No matter what your past has been,
you have a spotless future."

- Det låter toppen!




Kommentarer
Frida skriver:

okej då passar jag på att fråga :) vad gjorde du för typ av "ta-hand-om-barn-jobb" tidigare? (behöver tips) för vist måste man ha ett minst antal timmars meriter för att kunna åka iväg som au pair?


Blogg: http://frida7.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-30, 20:48:13
ElinArmour skriver:

Hej.

Är du sugen på en ny design?

Jag gör en design till dig för 20:-

Kolla in! http://elinarmour.blogg.se/bloggdesign


Blogg: http://elinarmour.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-30, 22:14:12
Sandra Marinoni skriver:

sv; hej hej :) självklart hjälper jag dig med det :D


Blogg: http://marinoni.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-01, 08:11:35
Sara skriver:

Jag undrar om du är över 21, eftersom jag läst att du fått gå in på barer och sånt utan de där stora röda kryssen? :)


Skrivet: 2009-10-01, 09:55:43
Malin skriver:

Hvilke tips har du til hvilke spørsmål man bør spørre familien om? :) Og hva skrev du i ditt personlige brev? Spennende å lese om livet ditt i usa, da jeg drar dit selv neste år!


Skrivet: 2009-10-01, 10:20:44
iDdLA skriver:

ååh vad avis jag blir näru har varit utanför deras studio.. : )

jag vill också :o


Blogg: http://iddlapiddla.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-01, 16:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: