Dålig uppdatering!

Förlåt, det har vart mycket den senaste veckan, velig som jag är så vänder och vrider jag på saker hela tiden och undrar vad som är rätt och inte tills jag blir helt galen!

Många undrar vad anledningen till min rematch är och anledningen till att jag inte berättat om det är för hänsyn till familjen, det är en super trevlig familj men vi har väldigt olika åsikter om hygien osv, kan ju säga att råttor är inblandade och vice versa.

Har fått en ny familj, super trevlig men de är klart den är annorlunda mot den jag har nu. Jag är lite nervös eftersom att familjen är Judisk, men samtidigt roligt att få ta del av en annan religion. (kollat endel bloggar och de flesta verkar tycka att de judiska högtiderna är roliga? kanske har jag något kul att se fram emot på den fronten?) de firar de stora högtiderna i religionen men annars förstod jag det som att de var som "vanliga" de äter vanlig mat och firar både halloween och jul. Barnen är 3, 4 och 8 år. De två yngsta är mycket flickiga tjejer och den äldsta en pojk. De bor 10min från där jag bor nu i ett fint hus, jag har ett eget hus på trädgården där jag har mitt rum och toalett...

Just nu är allt upp och ner, flyttar till min lcc om en vecka och den nya familjen om 2 veckor. Jag längtar tills att jag kommer till den nya familjen så att jag kan få en vardag igen och börja planera mina resor till San Fransico och San Diego. Måste även planera in när jag ska hoppa fallskärm och åka till Disneyland också. Det är mina främsta mål med min resa så det ska planeras noga!  Verkar dock bara vara jag som vill hoppa fallskärm så den resan får bli på egen hand. (Någon som är sugen? hör av er!) 

Jag är så tacksam över att ha Sara här just nu, hon har verkligen hjälpt mig denna veckan så du ska veta att jag är så himla glad att ha dig här och att du står ut med mig;) Det är faktiskt konstigt när man tänker på det, jag är själv här i Los Angeles, omringad av människor som jag egentligen inte känner jätte väl, och jag är inte ett dugg rädd för det! jag vet att jag klarar av saker och jag har bestämt mig för att jag ska klara av detta också "det som inte dödar stärker" och jag kommer komma hem till Sverige som en mycket starkare människa:)

Anledningen till min bloggtorka är att jag inte kännt för att skriva, vill ha en positiv blogg och det kommer den bli igen! jag lovar! 

Kramar från mig till er alla där hemma! saknar er och tänker på er!:)



Kommentarer
Evelina skriver:

kämpa på, det kommer bli kanon bra! puss


Blogg: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-18, 20:35:04
Kajsa skriver:

Hej!



Tråkigt att höra att du också är i re-match men ofta så blir det ju bara bättre där ifrån :)



Det som inte kändes rätt i min familj var att jag hade bott där i över en månad men fortfarande inte lärt känna dem överhuvud taget. Vi hade ingenting gemensamt och så hade jag lite svårt för deras matvanor då de aldrig lagade mat utan det blev alltid halvfabrikat eller micromat. Vi var alldeles för olika människor helt enkelt.



Men visst är det svårt att veta om man gör rätt! Att prata med min värdfamilj om det var nog det svåraste jag nånsin gjort och jag stog och lipade som ett barn. Men nu efteråt har allt blivit så mycket bättre så det känns jätteskönt att jag sa ifrån.



Hoppas det blir bra i nya familjen. Ska börja följa din blogg :)



Kram Kajsa


Blogg: http://kajsadebourg.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-19, 01:56:57
Frida skriver:

Vad skönt att allt verkar lösa sig! :) Jag vill såå gärna hoppa fallskärm! Gjorde det för en månad sen och det var de bästa jag gjort i hela mitt liv :) Åker om två veckor till skolan och sen vidare till Menlo Park i San Francisco :)Ha det toppen!


Blogg: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-19, 09:20:11
Victoria skriver:

Hoppas du kommer och trivas bättre i din nya familj :) jag väntar just nu på att en familj ska höra av sig, det är min 8:e match på en månad. Jag vill verkligen komma iväg snart så jag hoppas att den här är rätt nu! Jag vill verkligen hoppa fallskärm, har alltid velat gjort det! Jag vet ju inte riktigt vart i USA jag kommer och bo. Men om jag hamnar i närheten av dig så vill jag absolut följa med :) Ha det så bra!


Blogg: http://victoriaohlson.blogg.se/
Skrivet: 2009-09-20, 16:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: