Palm Springs

Vet inte om jag nämnt det men i Söndags var jag i Palm Springs med Megan. Palm Springs ligger ca 1,5h härifrån utmot öknen, ett super vackert ställe och jag njöt av varje sekund!  Megan hade sin första familj i där så hon visade mig allt som var värt att se...

Vi åkte först runt och kikade och sedan stannade vi och åt lunch på deras shopping gata, Palm Springs är nog ungefär lika stort som Ulricehamn där jag kommer ifrån om man jämför till ytan, altså inte speciellt stort. Den första känslan jag fick när vi körde in i staden var en liten vilda västern känsla med alla kaktusar, palmer och sand.






Palm Springs är omringat av vakra höga berg och man kan inte annat än att bli sugen på att åka upp dit så vi betalade 22dollar var och åkte Tramway upp till toppen av ett av bergen, utsikten därifrån var oslagbar och naturen var något helt annat än vad man är van vid inne i LA... Megan som kommer från Sidney i Australien är inte alls van vid den sortens natur, för mig påminnde den lite om Sverige... Men vackert var det och denna utflykt kommer jag minnas livet ut!













Tack Megan (som jag vet använder google föra att översätta min blogg) för en dag jag kommer minnas för resten av livet!

Har 300bilder från Palm Springs så detta var en piss i missisippi!

Nu börjar Halloween närma sig och imorgon tänkte jag lägga upp bilder på hur folk pyntar deras hus!

Ha det bra!


With Love!
Hanna

Kommentarer
Denice skriver:

Vart i Palm Springs innan, och det jag kommer ihåg var alla cabbar med gamla gubbar i haha. Mestadels äldre folk, men några hus på bergen är mäktiga!


Blogg: http://dsdream.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-23, 01:54:46
Farmor skriver:

Oj så mycket du får uppleva.Här ville jag varit med


Skrivet: 2009-10-23, 08:47:23
Mathilda skriver:

Nej, om amanda har fått barn - det vet jag ingenting om.


Blogg: http://frilander.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-23, 11:26:05
Lisa Olausson skriver:

skitfint!!


Blogg: http://olausdottir.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-23, 17:22:29
Hanna skriver:

Hej



jag har tänkt på att åka iväg som au-pair men jag kan faktiskt inte bestämma mig eftersom jag har hört att det är ganska jobbigt , och man vet aldrig vilken familj man får och hur de är. jag har faktiskt aldrig varit borta hemifrån så jag är ganska åsäker.

Jag undrar några saker som jag skulle vilja att du svarar på :)



var det jobbigt att komma till en ny familj och vara där utan din familj?



var det inte jobbigt att lära sig vägarna och hur man hittar till de platserna man ska åka till?.



tack :)


Blogg: http://hannastarr.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-24, 20:56:38
Anna Wimnell skriver:

Så kul du har det, och hoppas verkligen att det blir bra i din nya familj!!! När du åkte till Palm Springs åkte du förbi "min stad", nära San Bernadino, Redlands heter sta´n. Njut av din tillvaro, snart är du hemma igen och nästan längtar tillbaka, jag lovar...

Och du, lycka till med ditt körkort!

Kramar


Skrivet: 2009-10-28, 19:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: