Härliga Fredag!

Idag har det varit en super bra dag och jag har varit på ett riktigt bra humör hela dagen och det har nog synts, inte av någon speciell anledning utan jag var mest bra glad! På morgonen åkte jag och lämna E på skolan, åkte sedan och hämtade Megan och vi åkte och provade halloweenkostymer och jag passade på att köpa lite smink eftersom att allt typ tagit slut. Klockan halv 12 åkte jag tillbaka för att min värdmamma behövde bilen och det var dags för mig att börja jobba igen. Vi spelade monopol och lekte...

Senare på dagen hade G en playdate och E hade simmlektion så min värdmamma va med G och den andra nannyn med E och jag tog med J till parken, vi hade riktigt roligt ihop... kommer riktigt bra överens och han iprincip tjatade på mig att ta med mig honom dit någon mer gång när vi var tvugna att åka hem. Vi matade ekorrar och fikade, han verkligen ÄLSKADE det.


Ja, man kan få dom att äta ur handen! och det är hur många som hellst där, tror jag och J räknade till 12st som sprang omkring runt oss.




Älskar verkligen Griffith Park, så underbart vackert!:)


När vi kom hem fick jag lite tid över och jag började göra mig iordning för att träffa Sabina och hennes kompis... Efter det fixade jag iordning barnen för kvällen och sedan satte vi på Mamma Mia och dansade tills det att middagen var klar:) kl 7 kom Sabina och hämtade mig och vi åkte till Glendale och gick på bio, kommer inte ihåg vad den hette men det var en komedi som var rätt seg faktiskt. Var super skönt att träffa lite Svenskar och få prata Svenska är så ovan att jag utan att tänka på det började prata engelska med Sabina och hennes kompis Anna...

Nu är klockan över två och jag jobbar någon timma på morgonen imorgon sedan ska jag iväg och träffa Therese, en annan Svensk au pair som precis kommit hit, vi ska äta lunch ihop och kika runt lite.  Så nu är det dags att sova igen!:)

Godnatt!:)



Kommentarer
Anie skriver:

Hallå. Hur får man kontakt med andra au-pairer i området?? :) Jag skall snart åka och vill ha tips!

Tack på förhand


Skrivet: 2009-10-17, 21:05:20
Natalja skriver:

hejsan!

Jag har precis kommit till La, San Marino har vart här i snart en månad. Skulle vart kul att träffa lite nya vänner så jag försöker leta lite :) Vart bor du? Hur länge har du vart här?



MVH Natalja


Skrivet: 2009-10-18, 01:57:50
Natalja skriver:

hejsan!

Jag har precis kommit till La, San Marino har vart här i snart en månad. Skulle vart kul att träffa lite nya vänner så jag försöker leta lite :) Vart bor du? Hur länge har du vart här?



MVH Natalja


Skrivet: 2009-10-18, 02:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: