Ups and downs...

Ja, äntligen har jag fått spendera lite tid med härliga vänner från Sverige... helt sjukt vilken skillnad det är att faktiskt få åka ut och shoppa, äta och ha det roliga med gamla vänner från Sverige, uppskattar så himla mycket att få prata lite Svenska. Idag när jag umgåtts med Malin och Linda, som inte är varken au pairer eller studenter här så känner jag verkligen hur mycket jag har utvecklats här och hur mycket jag faktiskt har lärt mig om mig själv (lugn jag är fortfarande gamla vanliga Hanna), jag kommer att komma hem med en annan uppfattning om USA än tex Malin och Linda som bara är här i staterna några veckor... Det jag har lärt mig på dessa snart 3 månader skulle jag inte ha lärt mig hemma i Sverige på flera år... om alls någonsin?  jag är glad och stolt över mig själv att jag tagit mig hit och att jag klarar detta över mina förväntningar! Jag har verkligen lärt mig att jag klarar av mer än vad jag tror...

Denna veckan har hemläntan varit mer eller mindre en del av min vardag. Det är inte riktigt så att jag längtar hem så att jag vill ta första bästa planet hem för jag vet att detta är en chans jag bara får en gång i livet och jag är glad att vara här och jag har det bra så jag har inget direkt att klaga på, det är mer att jag saknar alla nära och kära där hemma, saknar att åka hem till mamma och pappa en snabb sväng bara för att och sedan åka tillbaka hem till min underbara sambo och katt:) Att vakna upp i sin egna säng och lägga sig i sin egna soffa och laga min egna goda mat framför en bra film, ha Jerker och Mathida över på middag... det är sånt som jag saknar... att slippa bo "under" någon annan för just nu känns det ibland som att man lever "someone else's life"...

Det senaste har Coco, den andra nannyn/ städerskan/ Kokerskan lärt mig laga Mexikansk mat, hon är från Mexico så nu vet jag hur man gör "Äkta tacos" och lite annat... jag viste innan att jag tycker det är roligt att laga mat men det är mer än så, jag ÄLSKAR det:)

Imorgon ska jag, Malin och Linda åka till Down town LA (varning för shopping!) och kl halv sex ska jag hämta Frida, hon ska vara här hela helgen, kan inte bärga mig till att jag får hämta henne på tågstationen. På kvällen ska vi gå på Michael Jacksson - this is it... har velat se den länge så det ska bli kul! behöver jag ens säga att resten av helgen går i halloweens tecken! bilder kommer definitivt att komma upp så fort jag får lite tid!

Saknar er otroligt mycket där hemma men jag ska klara detta även om det är jobbigt med hemlängtan, har gjort som min kloka farmor så fint skrev "satt min inre GPS på frammåt" , jag vet att jag kommer klara detta och hemlängtan är inget jag direkt dör av även om det ibland kan vara rikigt jobbigt men som sagt "det som inte dödar stärker", det är ett måtto som jag håller starkt vid...

Hörs så snart jag får tid igen, och då livar jag upp bloggen med lite bilder, vet att jag vart dålig på det det sista!

With Love!
Hanna

Kommentarer
Evelina skriver:

klart du klarar detta, du är ju gun!

tack för du får mig att se framåt! hoppas verkligen vi kan ses snart! pusspuss gunhild


Blogg: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-30, 08:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: