De första dagarna...

Någon där ute när nog lite nyfiken på vad som hänt de första dagarna här och de har varit endel, inte jätte mycket men mycket nya intryck och nya saker att lära sig.

Familjen jag bor i nu är totalt annorlunda mot den jag hade innan, det är skönt för här har jag endel sysslor jag faktiskt behöver göra ( behövde inte göra något speciellt i den andra familjen, blev lite långtråkigt att bara kolla på film hela dagarna!), nu ska jag köra och hämta barnen på skolan och ta dom till sina aktiviteter... det kommer vara mina största syslor eftersom att barnens skolor ligge ganska långt bort så det kommer bli en hel del bilkörande vilket jag gillar (kommer vara bäst på att köra bil när jag kommer hem!)

Igår var jag med barnen och föräldrarna på ett barnkalas/poolparty... det var ett jätte stort kalas och familjen hade en stor hoppborg, en person som gjorde ansiktsmålningar och andra giltter tatueringar på kroppen, en pool som barnen kunde bada i med en inhyrd poolvakt samt all sortsmat, popcornmaskin, och smaksatt krossad is som barnen här bara ÄLSKAR. Så det fanns verkligen allt så barnen kunde kappast varit missnöjda. Det var verkligen som man tänker sig ett typiskt amerikanskt barnkalas!:)  På kvällen åkte jag till megan och vi var på hennes spa igen.. denna gången ganska länge eftersom vi hade ganska mycket tid, det är så härligt och avkopplande!

Idag började jag kl 8 och vi åt frukost ihop, numera äter ja riktig frukost, wiihooo!!! det blev rostad bagel med creme chese och vanilj te! mums! De två äldsta barnen var sjuka så de fick stanna hemma från skolan idag, jag följde med mamman och lämnade min minsta på förskolan medan städerskan tog hand om de andra barnen hemma. Efter vi lämnat den minsta på skolan var vi tvugna att åka till de äldstas skola som ligger ca 40min bort för att min värdmamma var tvugen att fixa med endel saker, hon är väldigt insatt i barnens skolor och är med och hjälper till att fixa partyn och andra saker för skolan.

När vi kom hem så lekte vi lite, dansade på barnens high school musical matta (det är faktiskt riktigt kul!), målade och lekte med barbie... nu är jag lite ledig, börjar jobba om en stund igen, får se vad som händer då!  Har fortfarande inte kollat med bilder, ska göra det snart... får verkligen hålla tummarna för att det är okej att lägga upp lite bilder här!:)

Nu har jag äntligen fått prata med min älskling där hemma också! det var flera dagar sedan nu! så nu är jag riktigt glad!:) Gudars vad jag saknar honom!!

Kramar

Kommentarer
Evelina skriver:

är så glad för din skull att du har fått komma till den här familjen! hörs i morgon! god natt sov så gott! pusspuss


Blogg: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-06, 09:01:53
Sandra skriver:

Vad bra att du verkar trivas i den nya familjen:)


Blogg: http://sandraaandersson.blogg.se/
Skrivet: 2009-10-06, 09:46:27
Magdalena skriver:

Roligt att du hamnat rätt. Är du nära L.A än. Följer din blogg var dag, och du verkar ha upplevt många saker redan.

Förstår oxå om du saknar din 2:a hälft. Men detta kommer att stärka er relation. jag lovar !

Ha det gott KRAM


Blogg: http://www.magda-magnus.blogspot.com
Skrivet: 2009-10-06, 13:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: