2 Månader!

Ja, idag är det den 10e Oktober och exakt 2 månader sedan som jag lämnade Sverige och tryggheten, det är också exakt en vecka som jag vart i denna familjen idag! Tiden går fort och jag kan inte fatta hur mycket som jag faktiskt upplevt under dessa två månader! Livet här nere är helt annorlunda mot livet i Sverige... Nu är jag van vid tiggande människor ut med vägen, människor som sover på de mest konsiga ställen och folk som blir arristerade.  Jag har inte bara upplevt saker utan jag har också växt som människa och lärt mig otroligt mycket om mig själv, jag vet att kan klara saker och att ingenting är omöjligt, jag blir stolt över mig själv varje vecka när jag ger mig in i något nytt och klarar det!

Igår när jag jobbat klart på morgonen så tog jag bussen för första gången och åkte till megan, tog en varm chocklad och tjötade lite innan hon började jobba. När hon började jobba gick jag vidare til The Grove och fixade mina checkar och gick omkring och kikade lite för mig själv, sedan bestämde jag mig för att traska hemmåt, ganska långt men jag hade inget och göra och tyckte att jag kunde behöva en promenad!:) På vägen blev jag sugen på att gå till Target (en affär som har det mesta och billigt!), efter halva vägen dit kom jag på att jag nog tagit mig vatten över huvudet men fortsatte att gå eftersom jag redan börjat... det tog mig nästan 2 timmar! när jag äntligen var framme på target och hittat en pyamas och 2st bh ringer mashi och undrar om jag är sugen på att följa med henne och hennes kompis och äta pizza så det var bara att betala och gå ut och denna gångne ta bussen tillbaka istället, var helt slut i fötterna!

Mashi, jag och hennes kinesiska kompis från college åkte till hennes lägenhet, jätte trevlig tjej och äntligen någon mer som är över 21!:) Hon var också snäll och körde oss hem på kvällen efter att vi ätit pizza, kollat på film och haft mysigt.

Nu ska jag göra mig iordning för vi ska ner till down town LA!:) ikväll jobbar jag... och imorgon jobbar jag också, vi ska på en fair med barnens skola.

Hoppas allt är bra hemma:)


Kommentarer
Maria skriver:

Det låter som ett äventyr!



Boråsbloggarna

http://www.borasbloggarna.se


Blogg: http://www.borasbloggarna.se
Skrivet: 2009-10-10, 21:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: