Positiva tankar är A och O!

Nu har jag redan jobbat klart för dagen, (städat upp efter barnen och gått ut med hunden vet att det inte är ett au pair jobb egentligen men vet inte riktigt vad jags ka göra åt det och faktum är att både jag och hunden behöver motionen av det, jag kommer åtminstonde ut en liten stund varje dag!) Nu är jag ledig fram tills på fredag. Blir att jobba helgen eftersom att mina värdföräldrar ska bort, lite tråkigt att jobba hela helgen men det är ändå bra för då kan jag inte göra åt några pengar och jag behöver verkligen spara allt jag kan för att ha råd att köpa bilderna + filmen till min skydiving som jag ska göra helgen efter!:) Gud vad jag börjar längta... allt känns så mycket lättare när man har något att se fram emot, försöker hela tiden att sätta upp saker jag vill göra med 2- 3 veckors mellanrum så att man har något att se fram emot och samtidigt så vet man hur mycket penga man behöver spara.

Efter Las Vegas och Skydivingen så är nästa plan inte förrän i Januari då Tobias, Mamma, Pappa och Emma kommer och hälsar på:) ska bli så himla kul, längtar redan! ... MEN, jag känner att jag vill ha något där emellan så just nu sitter jag och planerar förfullt på en resa till Evelina i San Fransisco i början på December, ska se när jag kan ha min lediga helg så jag kan åka upp, saknar min gunhild så otroligt mycket, över två månader jag såg´na sist!  Ska även passa på att se Golden Gate bron och Alcatraz samtidigt. 

Försöker ha planer hela tiden på vad jag vill göra och jag har skrivit ner en lista på vad jag skulle vilja ha gjort här nere, så så fort jag har tid och pengar så gör jag det... hade jag inte haft mina planer hade tiden här gått så mycket saktare och jag vet faktiskt inte om jag hade klarat av att vara här utan. Så ett litet tips, sätt upp små mål att sträva efter och plötsligt har flera veckor gått!

Sedan jag har kommit hit så har jag blivit riktigt bra på positivt tänkande, vänder allt positivt för jag tror att det kommer något bra ur allt, även om det känns otroligt svårt och ibland som att hur man än gör så kan det inte bli bättre, faktum är att det kan alltid bli bättre, frågan är vad man själv är nöjd med! ... Jag hamnade först i en familj jag inte trivdes i, hade en riktigt tuff tid, många kanske tänker "stackare, hoppas det inte blir så för mig" men faktum är att jag skulle aldrig göra något annorlunda, det är en del av min tid här och jag har lärt mig något utav det så jag tänker verkligen inte "stackars mig att jag var tvungen att byta" tvärtom, vad jag har lärt mig mycket utav det!

Har vart mycket snack om hemlängan osv nu, men det är väl det den tredjemånaden handlar om, de flesta har mer eller mindre hemlängtan och faktum är att det faktiskt är en stor del av ens tid här...



Åh vad jag älskar både filmen och låten, blir bara ännu mer kär, RYSER!
Eftersom det inte gick lägga in klippet jag ville så har ni låten här ovan och det bästa klippet här!

With Love!

Kommentarer
Sandra Marinoni skriver:

sv; visst kan jag göra det :) vilken tid är det dom ska stå på?

tack så mycket! jag är faktiskt au pair här för tillfället, planerar att åka till USA inom en framtid, har lite mycket i huvet nu bara, så vet inte riktigt hur jag ska göra ;P


Blogg: http://marinoni.blogg.se/
Skrivet: 2009-11-04, 22:00:13
Sandra Marinoni skriver:

sv; okeey :) skicka ditt lösen och så till min mail, så ska jag se till att fixa det!


Blogg: http://marinoni.blogg.se/
Skrivet: 2009-11-05, 15:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: