Helt enkelt en annorlunda men bra dag...

Morgonen började med att jag vaknade kl 05.50 utav att jag hörde något på mitt tak, trodde serriöst att jag hade fått in en träd råtta i mitt rum (har blivit helt nojig över det sen min förra familj), jag slängde mig upp ur sängen och mesig som jag är så gömde jag mig på toaletten och kikade ut försiktigt för att se om jag kunde se något i taket, självklart gjorde jag inte det och efter ungefär en timma kom jag fram till att det var en ekorre som satt PÅ mitt tak och gjode något, altså inte inne... vid detta laget var jag riktigt pigg och att lägga sig och sova var inte direkt ett alternativ så jag satte mig och pluggade lite och tog en dusch.

Vid halv nio gick jag in för frukost och sedan körde min värdmamma mig till DMV där jag skulle göra mitt prov, när jag kommer in och äntligen kommer fram till disken så visar jag fram mitt pass och visum och då ber hon mig om "brevet" och det hade jag inte med mig så gick ut och ringde min värdmamma som hämtade mig så jag fick åka hem och hämta det och sedan tillbaka igen. Denna gången när jag kommer fram till disken så lämnar jag glatt fram "brevet" som visar sig vara fel brev, det hon kallar "brevet"  är i själva verket mitt J-1 visum papper som kommer till visumet man har i passet så åter igen, går ut ringer min värdmamma igen, denna gången är hon och handlar och lovar att vara där inom 10minuter så jag sätter mig ner för att vänta, vi åker hem och denna gången tar jag med mig alla papper jag har för nu är jag riktigt trött på detta! Denna gången släpper dom in mig och jag får göra provet, äntligen tänkte jag!... Klarade provet utan några problem alls så det var skönt!:) När han ska skriva ut mitt "permission" på att jag klarat det frågar han om jag har med mig mina glasögon för synkontroll, tror ni att jag har med mig dom??

Vid denna tiden visste jag att min värdmamma är på möte så kan inte ringa och be henne hämta upp mig för att hämta mina glasögon så jag hade inget annat val än att börja traska hemmåt, det är ganska långt kan jag lova! efter 45min är jag hemma, hämtar mina glasögon och börjar traska tillbaka, påvägen stannar jag på starbucks och köper mig en hot chocolate och en creme chese muffin att äta påvägen (ja, jag börjar aklimatisera mig,hehe!). Efter ca 45 min är jag tillbaka, synundersökningen tar ca 5min sen är jag klar och jag har bara en 45minuters promenad tillbaka hem, tror ni jag var sugen? nee...  Men nu sitter jag här och är faktiskt ganska nöjd över att jag klarade provet, och motionen kanske var lite välbehövlig ändå? Nu är det bara att hålla tummarna för min uppkörning den 19e November!


Detta ställe hoppas jag slippa se på ett tag, nästa gång jag går dit ska jag ha med mig hela min resväska för att vara säker på att jag inte har något hemma som dom kan tänkas vilja ha! grr....

Nu har jag precis pratat med min bror och Emsan på skype för första gången på tre månader, gud vad skönt det var, nu är jag jätte glad...saknar er och är super glad att Emsan äntligen fått ett jobb som hon trivs riktigt bra på, är så glad för fin skull! nu ska jag se vad jag ska hitta på resten av dagen, ikväll kommer Mashi och vi ska mysa och kolla på någon film:)

Åter igen, grattis till mig själv, det gjorde jag bra!:) hehe...

hur har ni det alla där hemma? här på bloggen handlar det mesta bara om mig, mig, mig och mig... och glömde jag säga mig? jag vill ju självklart veta vad som händer för er hemma i Sverige också? vad gör ni? vill veta alla roliga saker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: