Downtown, Ikea & Julkänsla

Helgen som gått har varit ganska lugn, i Fredags efter jobbet hämtade megan upp mig och vi åkte till Santa Monica till Cassandra, vi gick runt och pratade och hade det mysigt och plötsligt mötte vi 4 andra au pairer från vår grupp så det slutade med att vi alla åkte till Stacbucks och satt och prata, mysigt! 

I Lördags åkte vi ner till Downtown och kikade lite, jag fick med mig ett par välbehövda boots då jag bara har sommarskor här, tur att det är så billigt där! På kvällen jobbade jag och de andra åkte på någon fest och jag kan bara säga att jag är SÅ glad att jag missade den festen! 

Igår åkte jag till Mashi och vi tog en sväng till Ikea, var där någon gång precis när jag kom hit så det var skönt att få lite hemmakänsla. Jag köpte Svenska köttbullar, lingon, brun sås, julmust, pepparkakor, ahlgrensbilar och juleskum!:) Åh, vad Ikea är bra!



Efter Ikea åkte vi runt lite och vi fick ideen att åka till GriffithPark, så vi gick runt där och prata och kollade på den fantastiskt fina naturen...



På kvällen var det Christmastree lightning på The Grove så vi åkte dit och den tanken hade tusentals andra människor också, har nog aldrig sett så mycket människor på ett och samma ställe förut. De var några band som spelade och det var riktig julkänsla över hela the grove och i slutet räknade alla ner tiden ihop och så tände dom den enorma granen, ja USA ska då vara värst på allt....

hade en film från när dom tände granen men den funkar tyvärr inte att ladda upp. GRR på det!
men här kommer lite bilder iaf!






Granen och Tomten.. :)

Irritered på att filmen inte funkade att ladda upp, förstår inte varför!

Ne, nu ska jag nog ta och storstäda mitt rum, har funderat på det ett bra tag men det har aldrig riktigt funnits tid...
ikväll blir det mer julkänsla i griffith park, Au pair möte...

Ha det bra allihop!


Kommentarer
Evelina skriver:

låter som en myspys helg!:)


Blogg: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Skrivet: 2009-11-23, 20:41:49
Evelina skriver:

nu har jag inte pratat med min gun på länge..hoppas vi kan prata i morgon! saknar dig! pusspuss


Blogg: http://gustafssonevelina.blogg.se/
Skrivet: 2009-11-24, 08:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: