Så blev det Maj!

Tusan vad tiden går fort, den bara rinner iväg!
så lite uppdatering om vad som hänt det senaste...

I Fredags tog jag och Tobias vårat pick och pack och tog bilen ner till falkenberg, men ett snabbt stopp vid Ullared, det är ju nästan ett måste när man åker förbi, tråkigt nog fick jag inte gå in på Ge-Kås då min lilla älskling var bakis värre sedan dagen innan ( han var inte lika lugn som jag på Valborg.), så jag fick nöja mig med att springa in i skoaffärerna runt omkring, vilket kanske var ganska bra då jag ändå bara skulle gjort åt massa onödiga pengar om jag gått in. Konsigt nog så hittade jag inga skor så jag åkte från Ullared lika rik (eller fattig) som när jag kom dit, bra jobbat enligt mig.

Väl nere i Falkenberg mötte vi upp kusinen och hennes sambo vid deras husvagn på skrea camping, där spenderade vi dagen med att sola, ta den årliga minigolf rundan, en promenad på stranden och känna på havet och plocka snäckor,  till kvällen blev det grillning, majskolvar, fläskfile och potatisgratäng. Det blev en mysig och lyckad dag som rundades av vid midnatt då vi tog bilen hem igen.

Lördagen spenderades med att åka ner till skottek och plocka sand som jag skulle ha till mina snäckor jag plockade i Falkenberg, resultatet blev ett jätte mysigt ljusfat som nu så vackert står på mitt vardagsrumsbord!
Även denna kvällen avnjöts med grillning men denna gången i form av hamburgare och tillsammans med en go drink.
Kvällen fortsatte med Evelina och Frida några cider och kortspel och sedan ett avslut på X&Y i Borås.

Söndagen vaknade jag upp ovanligt pigg för att ha druckigt dagen innan, jag har en tendens att alltid lycka bli super bakis (och nej det är inte för att jag dricker för mycket, det är genetiskt) så det var skönt men ändå blev det inte mycket vettigt gjort denna dagen.

Igår (Måndag) spenderades med att åka och hälsa på mitt gamla jobb och de härliga barnen där ute och sedan en snabb lunch med Mathilda. Efter jobbet kom mamma och hämtade upp mig och vi åkte en sväng till Jönköping för en snabb sväng på stan och sedan Ikea. Hem från denna runda fick jag med, en tröja (som min mamma så snällt hjälpte mig betala), fotsalt, sugrör, och en handdamsugare. ja en minst sagt blandad påse:)

Nu längtar jag bara till på Tosdag då det bär av till Varberg över helgen, det ska bli så skönt att komma till kusten så jag håller tummarna för bra väder!

hur har eran långhelg varit?

/Hanna

Kommentarer
Mathilda skriver:

För det första: hur "plockar" man sand? varje sandkorn för sig eller?

För det andra: var det denna helgen vi skulle till Varberg, eller är det nästa helg?


Blogg: http://deadbymay.blogspot.com
Skrivet: 2009-05-06, 07:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: