Risk, Lucia och Middag hos Mormor & Morfar

Fredagkvällen blev lyckad, blev varken bowling eller lazerdome som jag trott för bowlingen här i stan hade semesterstängt och vi kände oss för trötta för att åka  till Borås och spela lazerdome. Istället blev det en myskväll hemma hos mig och Tobias med lite kyckling, klyftpotatis och tzatsiki till middag och sedan ängnade vi kvällen åt att spela lite Wii, då Tobias precis hade köpt till Wii Resort, när vi började tröttna på det så spelade vi en omgång Risk ( ett av mina absoluta favoritspel).

Igår åkte Tobias till Jönköping och spelade golf och jag åkte ut och hälsade på Lucia i Dannike. Vi satt och tjötade och hade trevligt och åkte sedan till Dalsjöfors och satte oss på Tårpilen och åt varsin varm baguette, Mums! :) På kvällen åkte jag Emelie och Frida in till Emelies kompis Irina i Borås på förfest. Kvällen avslutade vi på Harrys, var sjukt mycket folk ute så det var mest jobbigt för vart du än skulle var du tvungen att knö och detta gällde även dansgolvet, så att dansa var inte att tänka på, men kvällen i helhet var trevlig men jag ser fram emot nästa helg då det är avskedfest som gäller, det kommer bli toppen!:)

Idag vaknade jag och mådde faktiskt hyfsat bra vilket var skönt:) Nu sitter jag här och har precis kommit hem från en härlig dag i Vegby, först middag och fika hemma hos mormor och morfar och sedan kvällsmat hemma hos mamma och pappa:) super gott!  

Kan knappt förstå att om tre veckor befinner jag mig i LA i min värdfamilj. Tiden går alldeles för fort just nu tycker jag, hade vart skönt att kunna pausa den lite så man hinner med allt man vill innan man åker. Denna veckan jobbar jag Måndag, Tisdag och Fredag och på Onsdag blir det Ullared med mamma och syster, Torsdag blir det Gränna med Tobias och på Lördag är det Liseberg och avskedsfest som gäller, jag har beställt fint väder!

Nu ska jag och min andra hälft titta lite på TV. Hoppas ni haft en bra kväll allihop!


Kommentarer
Veronica skriver:

Hej!

Det blev inte familjen i Wilton, CT.

Har fått ännu en matchning med en familj i Gaithersburg, 20 min från Washington DC. Antingen blir det den 10 augusti eller den 17 augusti om jag väljer dom. Det är upp till mig :)


Blogg: http://vstridh.blogg.se/
Skrivet: 2009-07-27, 00:24:36
sofia skriver:

hej jag ska åka samtidigt som dig till usa. det vore kul om vi kanske tog kontakt innan?

Jag såg för längesen att du va i varberg, om du ska dit i helgen kan vi ju kanske träffas för jag ska till min mormor och morfar då.

Adda gärna fianr[email protected] så kan vi prata.

Ha det bra kram


Blogg: http://sweetsofiaa.blogg.se/
Skrivet: 2009-07-28, 08:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: