Bilförälskelse & Huskurer

Nu har jag precis kollat klart på "Det stora byggslaget" på Tv 3, jag älskar det svarta lagets ideer och deras olika teman vecka för vecka, himla snyggt... denna vecka förlorade dom mest pga att dom tagit sig vatten över huvudet och inte riktigt hann färdigt men ideerna var riktigt bra enligt mig! De röda laget gjorde det ganska enkelt och snyggt men inget som är utöver det vanliga vilket gjorde att dom var klara en dag tidigare än vad som behövdes.

I pausen kom grannen med sin bil igen och det fanns vist ett tak till bilen som han nu hade fällt upp, hann inte ta kort innan han åkte iväg men nu såg den precis ut som farfars bilar på Liseberg:) Jag är helt såld på den bilen!

Idag fick jag ett tips på jobbet också, jag har som sagt en vårta under foten (lite äckligt kan tyckas men den ska bort) på vårdcentralen här i Ulricehamn vägrar dom att hjälpa mig att ta bort den då det är ett virus som ska försvinna av sig själv enligt dom, hur länge man nu ska vänta!? jaja... tipset var iaf att lägga ättiksprit på en bomullstuss och lägga på vårtan och sätta ett plåster över och låta det sitta ca 2 dagar, sedan fortsätta så tills den är borta (kan ta olika tid beroende på hur stor man har) enligt mig är det värt ett försök och imorgon ska jag åka och köpa ättiksprit!




Hoppas nu detta funkar!

/Hanna

Kommentarer
Amanda skriver:

Jag hade en vårta på handen för längesen och den fick jag bort med hederligt vårtmedel en fotfil och massa varmt vatten :) Lycka till med ättikan ;)


Skrivet: 2009-07-17, 14:22:03
Anonym skriver:

Jag hade en vårta på handen för längesen och den fick jag bort med hederligt vårtmedel en fotfil och massa varmt vatten :) Lycka till med ättikan ;)


Skrivet: 2009-07-17, 14:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: