Au Pair

Här sitter jag och Frida en lördagkväll, framför tvn, precis ätit kinamat, en p3 med jordnötsås (Grillspett med vitlök och stekt ris) från mings palace här i Ulricehamn, super gott! Till efterrätt delade vi på en Ben & Jerrys, den var dock inte lika god!!

Jag börjar bli nervös över packning och allt omkring!  och ett stort dilemma är presenterna till familjen och barnen... Vad ska man köpa?? någon film från Astrid Lindgren, polkagris, något från kostaboda, sverige tröjor? allt det känns så tråkigt, sånt alla köper... men blir väl något sånt i slutändan iaf. Det roligaste hade varit om man hade fått tid till att göra något eget tex en kokbok eller något sånt.  Är det någon som har någon ide på vad som kan vara bra presenter?

Har nog konstaterat att jag behöver en resväska till, hur mycket jag än vill så kommer jag nog aldrig att klara mig på en väska. 

Någon annan som har funderingar kring packning, att träffa familjen första gången osv?  finns mycket att tänka på och mycket att vara lite nervös för. Tror dock att det mesta kommer att lösa sig när man väl är påväg!

Ha det bra!

/Hanna

Kommentarer
Lisa Olausson skriver:

glöm inte dalahästen!


Blogg: http://olausdottir.blogg.se/
Skrivet: 2009-07-11, 21:46:05
Pernilla skriver:

Åh, va spännande:) Fuskigt med LA..hehe! Vem vet vi kanske ses!! Jag har fått 3 familjer, den senaste i CA, men de va 12 dagar sedan nu..men hoppas det dyker upp något snart:)

Jaha, går min klocka fel? haha! Då får ja ändra de, tack så mkt:)

Ha de du önskemål om CA? Kram


Blogg: http://pilly.blogg.se/
Skrivet: 2009-07-11, 22:00:43
Pernilla skriver:

Säker på att du kommer trivas super bra!! Jag har också CA som önskemål, men fick 2 familjer i andra delstater först, då de missat att jag ville till CA, men efter det har jag fått en i CA, men allt går väldigt trögt! Hoppas på en snart igen:) Blir godkänd hos Skandinaviska Institutet nästa vecka också, så jag ökar chanserna!! Ha de bra! Du åkte 10e va?


Blogg: http://pilly.blogg.se/
Skrivet: 2009-07-12, 11:04:27
Maria skriver:

Jag köpte 2 ljuslyktor från Kosta Boda, den som heter snowball :) Till barnen blir de Astrid Lindgren böcker, polkagris & sen till hela familjen ska ajg göra en pekbok med svenska saker, då jag vet de är språkintresserade :) Lycka Till!


Blogg: http://miio.devote.se
Skrivet: 2009-07-15, 09:45:29
cassandra skriver:

hej jag hittade precis till din blogg, och den verkar vara en riktigt rolig blogg om au pair, undrar bara hur din familj är ? :D ha en bra dag!


Blogg: http://cassandraagren.blogg.se/
Skrivet: 2009-07-23, 14:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: