San Francisco deluxe!

Ja herregud vilken helg, W-O-W säger jag bara... ska försöka förklara vilken underbar helg vi haft!

Helgen började redan i Fredags för mig då jag tog min väska och åkte mot flygplatsen, (tack snälla megan för skjutsen!) kan inte förklara vad förväntansfull och glad jag var, super härligt!  Kl 1pm Landade jag i San Franciso, 25 minuter tidigare än beräknat, kan ni förstå... hur ofta är ett plan TIDIGT?  Frida landade ca 30min efter mig så jag satt och väntade och kikade efter henne, då jag var säker på att hon landade på samma terminal som mig, men inte då, när Frida ringde så berättade jag att jag var vid arrivals och hon berättade att det var hon också, men såklart inte på samma arrival utan hon var på våning 3 och jag 1 så det var bara för henne att kånka med sina väskor till mig.






Hejdå L.A !

När vi kommer ut till upphämtningsplatsen så ser vi racergunhild kommandes i hennes åk, gud så skönt det var att se henne, båda två för den delen... det var så himla skönt att ängligen kunna ses alla tre! Vi åkte hem till Evelina och hälsade på hennes värdföräldrar och sedan tog vi med hennes tvillingar till affären så att vi kunde handla lite gott inför kvällen. Chips och cola blev det, vi hade även en glögg hemma som jag hade sett fram emot läänge. Självklart glömde vi dricka den, hur man nu kan glömma det?? grr... Men vi hade en super mysig kväll med mat, godis och Flickan som lekte med elden, mycket skratt blev det och lite sömn eftersom att vi sov alla tre i Evelinas säng!

På Lördag morgon började vi att göra oss iordning för att åka in till San Francisco, Evelinas värdmamma visade på kartan hur vi skulle åka för att ta kustvägen upp, jag skulle vara kartläsare men det gick inte så bra, jag trodde vi var ganska långt ner på kartan men helt plötsligt var vi uppe vid golden gate bron, så det blev en tripp över den och tillbaka, inte mig emot!  Sedan parkerade vi bilen vid Pier 39 och gick omkring där och strosade lite, super mysigt och vi alla tre bara njöt av att kunna umgås och ha kul ihop igen, så det behövdes inte mycket!:)









När vi stosat omkring ett tag så gick vi och köpte biljetter till alcatraz turen och sedan åkte vi vidare för att leta efter ett billigt hotell för natten. Efter att ha letat en stund hittade vi ett som kändes bra till ett mycket bra pris så det tog vi och det fick bli vårat tillhåll med lite musik och dricka innan vi åkte vidare till en krog i närheten. Kul hade vi, men det behöver jag väl inte säga!


Sånhär blir man när man hittar ett bra hotell till ett bra pris!=)





På söndag morgon vaknade vi lagom pigga allihopa, men det var bara att hoppa in i duschen och sedan sätta sig i bilen, Ihop fick det bli till frukost, ägg och svenska pannkakor till frukost... det kallar jag bra start på dagen!  Efter frukosten bar det av till Alcatraz, gud så jag läängtat efter det! Turen gick kl 2 och vi var sega vid frukoste så vi fick springa och vi var nog där precis innan båten var påväg att åka!


Påväg till Alcatraz





När vi kom dit så fick vi en bandad guidad tur, så vi fick varsin liten bandspelare typ, man fick höra gamla fångar och vakter prata. Super intressant, precis sånt som jag tycker om så alcatraz turen var super lyckad för min del, tror vi alla var riktigt nöjda faktiskt! Trodde inte att någon hade lyckats fly från det fängelset men det var det visst, 2st hade försökt och lyckats väldigt bra, man vet dock inte om dom någonsin lyckats ta sig i land eller om dom drunknat påvägen, ingen har någonsin sett dom igen.














Rastgård.








Köket, den farligaste platsen på fängelset.

Efter Alcatraz så åkte vi och åt på en mexicansk restaurang, åt gott och hade det mysigt, men samtidigt var det lite tråkigt för efteråt så skulle alla åka hem igen och helgen var redan över, gud så fort tiden kan gå! Men det har vart en oförglömmligt fantastisk helg och jag är glad att ha sett allt detta med mina underbara flickor! 


Hemma i L.A igen....

Tack Gunhild och Krut för en helg vi alla kommer minnas för resten av livet, är så glad att jag har er! Hoppas vi ses igen på nyår! 

Evelina sa i helgen också efter att jag pratat i telefon att jag låter som en riktig amerikan när jag pratar, och att jag har en australiensisk dialekt när jag pratar med Megan... antar att engelskan börjar ta sig, ibland undrar jag hur mycket engelska man har lärt sig sedan man kommer hit, men det är svårt att säga kommer knappt ihåg hur min engelska var när jag kom hit, en sak är säker iallafall är att man tänker inte så mycket längre på att man pratar engelska, det kommer liksom naturligt.

Nu är det snart julafton och nu sitter ni där hemma i Sverige med uppesittarkväll och glögg, hade gärna velat vara med er! men det får vi ta igen nästa år, då jäklar ska det vara julstämning på höög nivå! Gud vad jag ska baka och ha mig!

Kan ni förstå att nu är det bara 2 veckor och två dagar kvar tills de alla kommer hit!:)

God jul, hoppas ni alla får en mysig jul!

Många kramar från mig!





Kommentarer
Anonym skriver:

Ser verkligen kul ut, jag vill också se Alcatraz..

Kanske man hinner med under 2010 som jag förväntar mig ska bli ett händelserikt år! :D



Be safe!


Skrivet: 2009-12-23, 22:09:56
Caroline skriver:

Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu men aldrig kommenterat.. Nu vill jag bara säga att jag tycker att din blogg är jättebra och det är kul att läsa att du har det så bra.



Din blogg får mig att verkligen längta och hoppas att jag också hamnar hos i en BRA familj i just LA.



Då var det sagt. God Jul :)



/Caroline


Skrivet: 2009-12-24, 02:09:24
Farfar och Farmor skriver:

God jul önskar vi dig


Skrivet: 2009-12-24, 11:09:40
Agneta med familj<3 skriver:

God Jul och Gott nytt År önskar familjen Frilander på Boråsvägen. Hoppas du får en trevlig och intressant fortsättning på det nya året over there.


Skrivet: 2009-12-24, 11:17:11
Urban skriver:

God Jul och gott nytt år önskar vi på oxelvägen 10


Skrivet: 2009-12-24, 23:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: