Ljusfestival och ledig Fredag!

Igår var det som sagt au pair möte, vi var på ljusfestival i griffith park, det var mysigt... massa ljus och människor överallt, lyckades få lite julkänsla men den försvann påvägen hem igen. Antar att det inte blir mycket till julkänsla iår!

Påvägen hem från ljusfestivalen så åkte vi förbi Youghurtland, behöver jag säga mer? Frozen yoghurt med vindruvor och choklad topping, MUMS! Så det smaskade jag på framför datorn igår innan jag gick och la mig!

Fick även ett mail från min gamla värdmamma igår där hon skrev att hon hoppades att jag haft en bra thanksgiving och att jag hade det bra i min nya familj, sedan avslutade hon mailet med att dom saknar mig. Lite sött faktiskt, jag blev glad!:)

Nu håller jag på att göra mig iordning, ska iväg till Santa Monica med Megan och möta upp Cassie strax, Cassie ska shoppa, jag ska spara pengar:) Ikväll blir det förmodligen svenskt party i hollywood med lucia, lussebullar och glögg! hoppas bara att Sabina kan fixa sitt falsklegg idag så att jag har någon att gå med då det är över 21 för att komma in. Annars blir det att bowla med de andra ikväll, så hemma kommer jag inte sitta iaf!

Vet att jag är dålig på bilder men min kamera vill helt enkelt inte ta bilder på natten, de blir bara suddigt så det är ingen ide att ens försöka, jag har gett upp hoppet! Men håller på att kika på en ny så förhoppningsvis blir det lite mer liv i bloggen snart, håll ut!

Ja, just det, en rolig sak till, det har regnat här sedan igår kväll, känns lite som tidig höst i Sverige. Iallafall... Folk är som galna här, der regnar och folk tar kort på regnbågar som om de aldrig sett en regnbåge innan. Var med Megan idag när hon skulle lämna in familjens bil på reparation, massivs med folk stod och bara beundrade regnet ut genom fönsterutorna, det såg faktiskt ganska kul ut och jag tänkte tyst för mig själv att "ni skulle minsann ta er en tripp till Sverige"....  man skulle haft ett kort på det! haha...

Ne nu är Megan snart här!

Kommentarer
Mathilda skriver:

har du dött eller?


Blogg: http://frilander.blogg.se/
Skrivet: 2009-12-16, 12:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: