LA Zoo, Mys och Jobb!

Igår var jag med mina värdbarn på Zoo.. det var mysigt, har velat åka dit länge men det finns hela tiden så mycket annat som man också vill göra hela tiden, men äntligen blev det av!:) Så jag hade en mysig dag med mina gosiga värdbarn! På kvällen kom Mashi hit och vi kollade på film, Jennifers Body, en konstig skräckfilm som var helt urkass! Sedan somnade vi båda ganska tidigt, var super trötta!

Idag när vi vaknade upp så bestämde vi oss för att få iordning på våra hår så vi letade upp ett billigt ställe att klippa sig på, eftersom att jag tycker det är dökiligt att lägga ut så mycket pengar just nu eftersom att jag sparar till min ÄLSKLING kommer och min kära familj, så tänkte jag bara färga håret och strunta i att klippa det, för färgning har jag verkligen behövt länge nu, men förnekat det hela tiden eftersom att det är tråkiga pengar på det men nu är det gjort och det känns faktiskt supe skönt! prutade endel och fick ner priset nästan 40dollar men fortfarande slutade kalaset på 100dollar, sjukt mycket för en fattig AuPair som sparar pengar. Men nu slipper jag tänka på det varje dag!

Idag har det föresten vart den kallaste dagen sedan jag kom hit, svin kallt om man kan kalla det så, har gått runt med en tjockjacka och fryst, hade behövt en mössa och fingervantar känner jag!

Nu väntas snart jobb, jobbar kväll idag så det blir en lugn helg, men jag behöver spara pengar så det är väl positivt när man tänker så, imorgon ska jag nog gå på en julparad här i närheten, annars vet jag inte vad som händer riktigt, vi funderar på att åka till ikea och köpa glögg, kan ju itne gå en hel jul utan glögg?

Idag är det 4 Veckor och 6 dagar (33dagar) kvar tills Tobias, mamma, pappa och Emma kommer... det känns som att det är nedräkning varje dag, GUD så jag längtar... hoppas tiden går fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: