Amerikansk jul och Palm Dessert

Jag har då minsann blivit en väldigt dålig bloggare! fy skämms!

För att uppdatera er lite så befinner jag mig just nu i Palm Dessert, ett lugnt och fridfullt ställe precis utanför Palm Springs... hörs kanske på namnet att det är ute i öknen, vi kom hit just nu på kvällen och förväntas stanna tills på Onsdag. Huset vi är i ligger innanför en comunity och är sjukt fint, speglar från golv till tak överallt så när jag förflyttar mig i huset så tror jag hela tiden att jag möter någon när jag kollar upp, men det är bara min egen spegelbild! 

Nu på kvällen så var vi och åt middag på en restaurang som ligger i denna comunityn, det var inte så "dressy" utan skulle vara mer ett avslappnat ställe, men jag vet inte.. vi körde fram bilen och fyra personer kom och öppnade dörrarna åt oss och körde sedan iväg och parkerade den åt oss. Sedan åt vi en god buffe och de var bara att ta så mycket man orkade så nu är jag mätt som en plätt... Julian som älskar att spela piano gav alla på restaurangen en spelning, folk gick fram och gav honom komplimanger och ja, han älskar uppmärksamheten och han är verkligen värd den för han är helt otroligt duktig!

När vi ätit klart så åkte vi hem och la barnen och nu ligger jag här i min säng, imorgon bitti blir det att åka till samma restaurang för att äta frukost! Mmm... jag ser fram emot riktig frukost:)  Jag hoppas detta blir trevliga dagar!

Och julafton då, vi hade massa folk över och vi åt judisk julmat vilket är bagel med cremechese och lax, kanske inte min favoritmat men bagel och cremechese går alltid ner, kommer sakna det när jag åker hem! Sedan hade vi lite julklapps utdelning och barnen fick som vanligt en massa saker och jag tror att mina julklappar faktiskt gick hem. Av familjen fick jag en tshirt och 200dollar, dom ska sparas till den 8e januari då jag äntligen får träffa min Älskling igen, jag längtar så jag spricker!

På morgonen den 24:e, altså den Svenska julafton så var jag på skype med Mamma, Pappa, Emma, Marcus, Mormor,Morfar och min egna underbara Älskling! det var mysigt men också väldigt jobbigt, hade så gärna velat vara där med dom och firat jul men inte då! 

Jag hade två veckor tidigare fått ett stort paket från Sverige med massa julklappar i som jag öppnade medans vi var på skype så det kändes lite som hemma. Jag fick en halsduk, pengar, godis, Tomas Sabo armband och ett hänge till, ett flygplan som skulle påminna om mitt fallskärmshopp, en ring (ÄLSKAR DEN, har den hela tiden) och av min älskling fick jag en weekend i London, ååh så kul det ska bli...  Så julen var hyfsad ändå!

Imorgon ska jag ta lite bilder så förhoppningsvis kommer det upp bilder imorgon! kommer ju inte ha så mycket att göra här på kvällarna nu så det blir väl att ägna tid åt bloggen istället!:D

Nu ska jag sova tidigt för en gångs skull, hör och häpna!

Godnatt Palm Dessert, Godmorgon Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: