Vilse i storstan!

Nu är jag äntligen hemma efter att ha virrat omkring här i LA i 1,5h... trodde aldrig att jag kunde bli så glad över att se mitt hus!  Jag ver verkligen helt lost där ett tag och jag funderade starkt på att parkera bilen och ta en taxi hem eller ringa till min värdmamma och be henne hjälpa mig (vilket inte hade blivit så lätt då jag inte hade en aning om vart jag var)... Men envis som jag är bestämde jag mig för att jag bannemej skulle klara det och det gjorde jag.... tillslut! 

Denna dagen började med au pair möte och hiking upp till Hollywood skylten, var riktigt kul att komma ut och träffa lite andra au pairer och komma ifrån allt här lite. Vandringen var för att sammanfatta det väldigt varm, rolig och tröttsam! Jag har minsann fått dagens motion efter det passet. När jag kom hem duschade jag snabbt och sedan åkte jag  med min värdmamma och hämtade en av barnen i skolan. När vi kom hem så kom Sara (en svensk tjej som jag träffade i NY) och hämtade mig och vi åkte till ett shoppingcenter för att shoppa lite eftersom att vår första lön kom idag!=) Jag lyckades iaf handla en hel del (bilder kommer imorgon).

Efter shoppingen åkte vi hem och bytte om och bestämde oss för att åka på en bio, men vi hittade inte dit så vi strosade omkring på hollywood blvd istället, vilket var roligt! Så himla kul att bara gå där och titta på människor... saker händer hela tiden... Så det var påvägen hem efter det som jag körde vilse!

Det har vart en skön dag idag och jag har faktiskt en känsla av att saker och ting kommer lösa sig till det bästa på något vis. Det kommer nog bli bra hur det än blir!:)

Här kommer bilder från min dag!


Au Pair gänget påväg upp till Hollywood skylten...






Där klättrade vi upp... (ja det var riktig vandring) !


Här pappa har du din bild:)


Här har vi hela gänget, trötta och aningen svettiga efter den 1h långa vandringen upp!


Resten av dagen spenderade jag med Sara!:)


Vi tog paus i shoppingen och åt frozen youghurt med färska frukter, MUMS!=)


Sara och jag på Hollywood blvd


Spindelmannen kom klättrandes...


Jag vid Michael Jacksons stjärna...

Detta får räcka för idag, mina ögon går i kors.. dags att sova!

Tack alla för era komentarer, det är så roligt att komma in och läsa dom så fortsätt så!:)

puss på er alla där hemma, saknar er! 


Och Tobias, hoppas det gick bra på golfen idag! Saknar dig!

Kommentarer
Frida skriver:

Hej, jag har funderat ganska länge på att bli aupair efter gymnasiet och blev riktigt glad då jag förra veckan hittade din blogg. Drömstället och mitt första alternativ är och har alltid varit just Los Angeles. Ville bara säga att det är kul att kunna läsa om någon som är där just nu :)



/Frida


Blogg: http://frida7.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-22, 11:58:36
Anna skriver:

åhh gud vad roligt, jag skulle också vilja se och komma så nära hollywood skylten ;D


Blogg: http://tredjemaj.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-22, 12:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: