Överraskning!

Hej!
Idag har det varit en lång men bra dag! vi har haft lektioner från 8am till 8pm... vi har fått lära oss att man inte får skaka ett barn och massa andra självklara saker, har även tillbringat nästan två timmar med att klippa och klistra, det blev en loppa, en spindel och en dörrskyllt. Campuset här är jätte fint på utsidan men inte rikgtigt lika fint på insidan, önskar att jag kunde lagt upp bilder här nu men sladden ligger i mitt stora bagage som jag inte har tillgång till, det är inlåst i ett stort rum... vi fick endast ta med vårat handbagage till rummen + det viktigaste. Glömde självklart sladden då...

I alla fall, vid vid sextiden ikväll när våran lektion var klar fick jag en liten lapp av läraren (jag och kanske 3 till i klassen) på den stod det  "Hello Hanna Frilander, Please come to the Basket Room at 6.00p.m. to pick up a suprise!"  Så självklart gjorde jag det, det var en present från värdföräldrarna och presenten var en låda med lite smått och gott i med selofan runt, i lådan låg det, lite godis, en keps, en almenacka, vattenflaska och det bästa av allt familjen hade betalt den guidade NY resan som man har chansen att åka på på Torsdag:) på paketet hade de även lämnat ett litet meddelande...

"Hey Hanna! We welcome you to the U.S! We can´t wait to welcome you to Los Angeles, and meet you in person, have a fun at Training School! Xoxox familjemedlemmarnas namn."

Dom är så söta, ska bli kul att träffa dom på Fredag.

Det sista vi gjorde ikväll var att ha singalong där alla länder fick sjunga en barnsång från sitt land och man var tvungen att ha rörelser till, jag lovar att vi från Sverige representerade vårat land riktigt bra! vi gjorde smågrodorna runt en midsommarstång:) har en film på det på kameran så ska se till helgen om jag kommer på hur man gör för att lägga in den här? 

Det är sjukt varmt här, vi smälter bort men det är skönt... vi är 8st i vårat rum inklusive Evelina som just flyttat in här nu också:) Vi är kanske 15st svenskar här max, Tyskar kryllar det av de utgör minst 50% av alla au pairer som  är här... så man hör nästan mer tyska än svenska på morgonen när man vaknar. Igår när jag la mig somnade jag nog på 2sek så jag har sovit förvånansvärt bra måste jag säga (hade inte räknat med det)... hoppas jag somnar lika bra ikväll! 

Maten vi fått här anses som "nyttig" för amerikanarna.... vet inte riktigt om jag håller med, enbart ljust bröd till frukost och massa riktigt söta flingor, till lunch fick vi chokladpudding smörgås med massa ost och pommes, nu ikväll fick vi friterad kyckling. vet inte om det är nyttigt?! och nämde jag att vi fick pizza till kvällsmat när vi kom igår? Nee.. detta håller inte, det förstår även jag så när jag kommer till familjen ska jag se till att det blir nyttigare än detta!:)

Nu ska jag sova, och hoppas att jag inte blir uppäten av alla mygg!


Kommentarer
Pernilla skriver:

Åh, va gullig familjen är:) De är nog super snä´lla tror ja:) Ja ska bo i manhattan beach, 1 tim från newport beach, 30 min från LA och inte jätte långt från Santa monica tror ja inte...Vart ligger ditt place ungefär? inne i LA eller stranden? Ha de bra:) p.s. får man inte ta ut saker från sin stora väska sånt man vill ha, typ andra kläder? ahah!


Blogg: http://pilly.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-12, 10:26:01
Elin skriver:

Hejsan, jag är också intresserad av att åka som aupair och tänkte kolla vilken organisation du åkte genom?


Skrivet: 2009-08-12, 12:25:37
Sandra W skriver:

Vilken snäll familj du verkar ha fått!! Visst känns kursen onödig? Man bara lägntar tills man får träffa familjen. Ha det jätte bra och njut av NY turen. Lägntar tills man får se lite bilder från LA :) puss och kram Sandra


Blogg: http://sandrawidar.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-12, 22:04:25
Anna skriver:

Åhh vad roligt att allting går så bra :D Spannande att få läsa om när du träffar din familj sen :D


Blogg: http://tredjemaj.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-13, 16:40:00
daniela skriver:

super gullig blogg du har. kramar från mig


Blogg: http://impasses.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-13, 16:57:16
rr skriver:

skriv gärna en fråga, vi har frågestund just nu :) kram


Blogg: http://rasmusochrebecca.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-13, 17:34:11
frida kjerrulf skriver:

wihoooo, snart kommer även jag:) kvällarna i LA kommer bli galna! lycka till imorgon gunsan när du ska träffa familjen! tänker på er. pusss


Blogg: http://kjerrulf.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-13, 19:40:23
Emsan skriver:

Hej min bästa!

åhh låter toppen allt som jag fått läsa ifrån dig! hur va turen i NY? va gullig din familj verkar vara=) present och en tripp i NY... Njut gun för mig med! Håller alla tummar inför imorgon när du ska träffa din familj.-... är super spänd att få höra allt om dom=) Tänker på er massor. Saknar dig här hemma i sverige! Sänder kramar och pussar till dig.... ge gunhild ett par också=)Pusss


Skrivet: 2009-08-13, 20:04:38
Tea skriver:

alla mygg!? det finns ju knappt några mygg här i USA :P


Blogg: http://teaeriksson.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-15, 02:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: