Packning och mys!

Igår började jag äntligen att ta tag i packningen, det är något man gärna skjuter på lite men igår drog jag ur kläderna i garderoben och började sortera vilket som skulle stanna hemma och vilket som skulle slängas, idag har jag tvättat det som behöver tvättas och Evelina har varit här och kollat på de jag packat med mig vilket resulterade i lite ändringar i packningen. Det är skönt att ha ett par andra ögon som ser vad som man glömt och som även ser vad man packat ner som faktiskt är onödigt!

Var över hos Evelina och vi lyckades faktiskt banta ner hennes packning ganska rejält också.

Ikväll har det stått grillning och mys på schemat! 

Hur går det med packningen för er andra som också åker snart? några tips och förslag på vad man inte får glömma och vad man faktiskt kan lämna hemma?


Här kommer lite bilder från min dag!

Packning

Här är min näst intill färdiga packning, kläderna på resväskan är det jag ska ha på au pair skolan och i NY, det ska jag ha i mitt handbagage sedan. Vad som kan vara bra att veta är att om ni reser med lufthansa så är det 8kg i handbagage + laptop som gäller så du har plats med kläder ifall ditt andra bagage kommer bort:)



Min keliga katt ligger och är söt, väntar på att Tobias ska bli klar med grillningen:)



Grillmästarn i full fart!



Klyftpotatis, grillad kyckling, god sallad och hemmagjord tzatsiki, MUMS!



Film, Echelon Conspiracy... Mycket bra film!

Altså en mycket bra dag! 
Imorgon ska jag slå in presenterna till familjen, sedan kan jag nog faktist titulera mig som klar!:)

Kommentarer
maria skriver:

Är inte laptopen inräknad i de 8 kg? vore bra o veta;)

Jag åker den 17e så ska börja fundera lite på vad som ska slängas o stanna hemma osv nu i helgen tänkte jag.. hehe..


Blogg: http://miio.devote.se
Skrivet: 2009-08-06, 12:33:48
Denice skriver:

Får man ha två väskor, och hur många kilo är det vanliga bagaget på? Vad köpte du i present till barnen? :). Blir nog inte LA för mig, verkar som jag hittat drömfamiljen i Seattle!


Blogg: http://dsdream.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-08, 11:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: