På villovägar!

Idag har jag haft barnen själv ganska mycket, sunny har också visat mig vägen till Jackssons nya skola som är en slags konst skola, eftersom att han är väldigt konstnärlig av sig. Har sett bilder på hur skolan kommer att se ut (den är under uppbyggnad just nu är klassrummen delade med en annan skola), riktigt häftigt, tror inte att det finns något sånt att jämföra med i sverige.

Idag har jag även vart ute och kört en sväng själv, skulle träffa min LCC (kontaktperson här nere)... det tog ett tag och jag körde fel några gånger men inget större, jag kom fram i tid och dessutom oskadd:) på hemvägen körde ja fel igen och kom upp på hollywood hills vilket inte gjorde speciellt mycket då husen är riktigt fina att kolla på!  Jag är i vilket fall stolt över mig själv att jag klarade att komma både dit och hem själv. Kanske ska ge mig ut på en tur imorgon igen? 

På fredag är det au pair möte och då ska vi vandra upp till Hollywood skylten, då ska jag ha med kameran! det ska bli riktigt roligt faktiskt och det ska även bli roligt att träffa andra au pairer så man kan hitta någon att umgås med, nu på kvällarna kollar jag mest på film med Sunny och Jeff. 

Ikväll ska jag skypa med Evelina och då ska vi även boka flygbiljett till henne, den 4e september kommer hon hit!=) och stannar förhoppningsvis till den 7e:)  

Ska försöka komma ut och ta lite bilder för att visa hur det ser ut här omkring.
Nu ska jag äta, tror maten är klar snart.. såg att det blev något med bönor (oops glömde vist säga att jag inte äter det) får bli till att göra det nu ikväll...

Här kommer lite blandade bilder från skolan!


Jag och Sandy.. en trevlig tyska jag träffade på skolan! (någon fick antagligen svin influensan så alla fick dessa vackra munskydd)


Jag och min arbetsgrupp:)






Present från familjen:)


Sofia och Julia som jag åkte med från sverige!


Vårt rum på skolan


Jag och en trevlig polis som förklarade vägen till ett bra matställe!:)


Detta var maten!:)










New York från båten ut mot Frihetsgudinnan


Jag, Sofia och Evelina uppe på Rockfeller Center


Jag framför ground zero




Detta är jag, Julia och Sofia då vi precis landat i USA (aningen trötta)


Några tjejer från skolan


Skolan


Redovisninga framför klassen


Detta får räcka för idag. Nu är jag super trött och klockan är bara halv tio...

Godnatt USA och Godmorgon Sverige!

Kommentarer
Sofie skriver:

Gud vad roligt, jag håller just nu på att söker lite och ska förhoppningsvis åka om några månader. Jag vill också åka till LA, till någonstans där det är lite varmare klimat. Men de säger ju att man ska ta den första familjen som klickar (spelar ingen roll vart de bor)

Hur tänkte du när du valde? :)


Blogg: http://sofieavpersson.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-20, 07:29:30
Jackie skriver:

hej, tänkte bara säga att din blogg är verkligen jättebra, ska själv åka som au pair om 3 veckor så det är jättebra förberedelse att läsa din blogg :)

men jag tänkte fråga dig en sak angående bagaget på skolan, får man bara ha med sig en väska som man packar här hemma i sverige som man även ska ha som handbagage på flyget ? det känns som att det inte kommer räcka med kläder och så, får man inte öppna sin stora väska något på skolan ?

Tack för svar, hoppas allt är bra, jackie


Skrivet: 2009-08-20, 21:43:02
Jeb skriver:

Haha, tja. Vad kan man säga om Manhattan rundturen? Lyllo alla er som INTE gick vilse. XD



Älskar dina bilder. Du får jätte gärna skicka några till mig. Har ingen kamera som du vet. :/



Hoppas du har det underbart!

Kram


Blogg: http://jebyork.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-21, 18:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: