Önskningar går i uppfyllelse!

Idag har jag fått bekänna färg kan jag lova, men det är väl bara att vänja sig kan jag tänka mig, Dagen började med att min värdmamma åkte till jobbet och jag blev själv med barnen... Den minsta som inte är van vid att vara utan mamma blir självklart helt hysterisk när hon åkt och jag kan säga er att den ungen har temprament! Tar ca 1h att få henne lugn igen men när hon väl är lugn så flyter resten av dagen på bra och hon är glad. Pojkarna har också väldigt starka viljor och de älskar att reta varandra så mycket av min tid går åt på att få dom att sluta tjafsa... det tog mig hela förmiddagen näst intill att få dom att ta på sig och gå ut. Helst hade de velat vara inne hela dagen och kolla på lejonkungen på repeat men som den bra au pair jag är så tycker inte jag att det är ett bra sätt att spendera dagen på. Eftersom att barnen är i så olika åldrar så är det ganska så svårt att få dom nöjda allihop då de tycker om att göra olika saker och börjar man med något så är det för löjligt för den andra osv... Ska bli skönt när skolorna startar för då blir nog mina dagar lättare!

Mathilda hade en önskning om att få se mina skor närmre, och som en snäll kusin som jag är så uppfyller jag hennes önskning, dessa skor hittade jag och blev förälskad direkt, dom är faktiskt (tro det eller ej) super sköna! det var 75% på dom så jag betalade endast 24dollar, behöver jag säga att jag är nöjd?





Nu ligger jag i min säng och tar det bara lugnt, jag har kommit fram till att jag får mycket mindre sömn här nere då jag alltid går och lägger mig ganska sent... typ 12-01 på natten. Men idag ska jag försöka så att jag får lite mer sömn!  Och en sak som faktiskt är lite små konstigt är att jag sedan jag kom hit faktiskt gått ner i vikt (var livrädd för att gå upp i vikt)... Många av orsakerna kan ju vara att colan här inte smakar alls lika gott som i Sverige och de godiset jag smakat på här smakar faktiskt inte speciellt gott, allt är alldeles för sött! 

Nu har jag precis pratat med Evelina på telefon:) Åh, jag längtar tills hon kommer hit den 5e, nu ska det sparas pengar så att vi kan ha mycket kul den helgen...

Efter vi ätit kvällsmat eller "Dinner" så funderade jag på att gå och köpa något godis till mig själv så att jag kunde ha en myskväll för mig själv, och jag upptäckte att det faktiskt redan var kolsvart ute och jag började fundera på om jag verkligen skulle gå till affären då. (allt är ju så annorlunda här, uteliggare och massa konstigt folk överallt, man vet aldrig vem man möter) Jag bestämde mig i vilket fall för att gå och när jag kom till affären så var jag inte längre sugen på något men jag köpte en pepsi för att se om den smakade bättre än colan men det gjorde den inte...

_______________________________
Jag ser att jag har väldigt många besökare varje dag... Är det någon som har någon fundering eller undrar över något så tveka inte att lämna en kommentar så svarar jag gärna så fort jag kan!
_______________________________

Godnatt Los Angeles, Godmorgon Sverige!

Kommentarer
Emsan skriver:

Hej gumms!

Känns konstigt, nu är jag på jobbet coh du ligger och sover=) Jätte snygga skor du har köpt. Hur varmt är de hos dig? ska vi prata nån dag? Saknar dig.... Vill pratat med dig snart! puss


Skrivet: 2009-08-26, 08:19:43
Jonna skriver:

Blir ju så otroligt mer sugen på att komma iväg nu.. Gillar dina inlägg och en blogg jag kommer följa, även när jag åkt Kalifornien om 4 veckor... =) Kram!


Blogg: http://jonhag.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-26, 08:43:55
Bella skriver:

Hej!

Är det lätt/svårt att känna sig bekväm med språket?

Har du jobbat utomlands förut som underlättat dina språkkunskaper?

Kram


Skrivet: 2009-08-26, 17:17:47
Syster skriver:

Hur höga är dom klackarna? :)


Skrivet: 2009-08-26, 18:30:13
Lina skriver:

hej! kommer du få "ta om" körkortet?

hur upplever du amerikaner i stora drag ;P ??


Skrivet: 2009-08-26, 18:40:41
duhaskmfhz skriver:

La xozo, tapuvufavo miyozoma xe siluqo aric emipugab ne uyetaw!!!


Blogg: http://www.ibucewake.com
Skrivet: 2012-10-16, 04:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: