Het dag!

Idag har det varit den varmaste dagen denna sommaren här... 105 F vilket är ca 42 grader i skuggan! Det är riktigt varmt, men det är väl bara att vänja sig, de närmsta dagarna ska tydligen bli ännu varmare.

Idag har jag inte hittat på så mycket med barnen, de har varit väldigt trötta av värmen så vi hade en mysdag hemma. Kl 5 kom Sara och hämtade upp mig och vi åkte till IKEA, sååå skönt att äta lite svensk mat, det går inte att komma undan, svensk mat är mycket godare (och säkerligen mycket nyttigare) än amerikansk. Med mig från Ikea fick jag:

  • 1 överkast
  • 2 kuddar
  • 2 filtar
  • 2 Marabou chokladkadkakor
  • 1 Påse bilar
  • 1 Tub kalles kaviar
  • 1 Påse gifflar



På vägen hem tänkte vi åka förbi Glendale galleria och för att komma dit måste man först komma ut på motorvägen. Jag och Sara hade väldigt mycket att prata om under tiden vi körde och plötsligt visade hennes GPS att vi skulle av motorvägen och vid den tidpunkten var vi nästintill brevid avfarten (altså egentligen för sent att svänga) men Sara svängde över det vi trodde "bara" var en helsträckad linje men som visade sig var en refug, så vi fick en skumpig resa över till rätt körbana... haha! Väl på gallerian så hittade jag ett par linnen och en ansiktskräm, var ute efter en väska men hittade ingen.

Imorgon ska jag jobba igen, jag ska hjälpa till med att förbereda kalas vilket ska bli riktigt kul faktist,  den minsta tjejen i familjen fyller 2år idag men ska firas på lördag och hon älskar wounder pets så det ska bli ett wounder pets kalas och familjen har beställt in en hoppborg och det ska fixas wounder pets tårta och hela huset ska typ fixas inför kalaset, det ska bli spännande och jag kommer definitivt att ta bilder på hela tillställningen!:)

Kommentarer
Emma skriver:

Tur du köpte två överkast coch två filtar när det är 42 grader varmt i skuggan!! ;)


Skrivet: 2009-08-28, 09:08:06
Emsan skriver:

Åhh va spännande att få uppleva de där=) på alla filmer man ser så gör dom en jätte grej av födelsedags kalas! Ser fram emot bilderna=) hoppas vi kan prata nu snart gumms! puss


Skrivet: 2009-08-28, 11:25:13
Tobias skriver:

Du kan väl inte gå in på ikea utan att köpa något? haha.

hade dom ingen korv?!?!? =)

saknar dig


Skrivet: 2009-08-28, 13:38:01
Bella skriver:

Hej!

Hur länge ska du vara i USA?

HUr gammla är barnen? :)


Skrivet: 2009-08-28, 13:56:11
RESESNACK. skriver:

åh det är ju på tok för varmt :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: