Frågor - Svar!

Fick några frågor idag:) För er som kanske fortfarande har frågor så är det bara att fortsätta att ställa! Jag vet hur många frågorna kan vara och det finns inga dumma frågor!

hej! kommer du få "ta om" körkortet? hur upplever du amerikaner i stora drag ;P ?

Nej, jag har faktiskt haft "turen" att där jag befinner mig behöver jag inte ta något nytt körkort, men funderar på att göra det ändå, kan vara roligt att ha ett amerikanskt körkort att ta med hem:) Jag tycker faktiskt att vi svenskar har mycket att lära av amerikanerna, de är mycket trevligare än vad vi är, här hälsar alla när man går förbi och folk börjar faktiskt att prata med en om man står och väntar på att gå över gatan, är och handla eller bara ute och går. De är MYCKET mer sociala än vad vi är om man kan uttrycka det så.

Hur höga är dom klackarna? :)
Mina klackar på kortet är nog ca 7cm om jag får gissa;) har inget måttband här!:)

Hej! Är det lätt/svårt att känna sig bekväm med språket? Har du jobbat utomlands förut som underlättat dina språkkunskaper? Kram

Jag har varit i familjen snart två veckor men i USA snart tre veckor och visst känns det konstigt ibörjan att prata engelska och även obekvämt när man hör folk som är bättre än en själv men man kommer in i det ganska fort faktiskt för du måste använda engelskan hela tiden och det blir lättare för varje dag. Men visst, ibland känns det som att man inte kan förklara sig ordentligt men det släpper mer och mer. Vi svenskar är generellt väldigt bra på engelska så det är absolut inget att oroa sig för!  Jag har inte jobbat utomlands innan faktum är att jag faktiskt inte vart speciellt mycket utomlands över huvudtaget innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: