Au Pair School

Hej! nu har vi äntligen anlänt till the United State of America!:) Resan har gått jätte bra, och det är varmt som bara den här! Den varmaste dagen under denna sommaren sägs det, 30-35 grader!

Jag och Sofia (en svensk tjej som jag mötte upp på flygplatsen i Sverige) har precis lyckats koppla upp oss på trådlöst internet här på skolan, vi tänkte blogga lite snabbt och sedan gå och lägga oss, vi har hamnat i samma rum vilket är skönt! Mötte även upp en annan svensk tjej Julia på flygplatsen och hon har också samma rum som vi, det är 8 sängar i vårat rum och jag vet inte riktigt från vilket land de andra är för dom låg och sov när vi kom, vi lär väl märka det imorgon!

Sedan vi kommit hit så har vi fått lite intruduktion och lite mat, (pizza)... ja, det känns att man inte är i Sverige!
Jag har även hunnit att ta en dusch, skönt! men standarden här är väl inte den bästa men det är lite mysigt för det känns som att man är på ett läger och det är kul att man får använda engelskan mycket, känner nästan redan att jag är mer bekväm i att prata engelska.

Jag har träffat Evelina också, hon bor inte i samma byggnad som jag men vi hamnade i samma klass så vi kommer att ses imorgon vid frukosten, ska också möta upp en annan tjej som jag mötte som hamnat i samma klass, tror även att också hon ska nära LA sen, ska prata mer med henne om det imorgon!

Måste även berätta att Evelina med sin tur inte kom igenom passkontrollen här i USA helt smärtfritt, hennes fingeravtryck krånglade och dom var tvugna att kolla igenom hennes bagage vilket resulterade i att hon fick sitta i ett rum en timma! men det gick bra och vi är här nu så det är inget att vara oroliga över!

Eftersom att det känns som om att jag somnar här på tangentbordet snat så är det nog dags att sova nu, första heldagen imorgon! uppdaterar mera då om allt:) 

Hade även fått ett litet logginlägg på FB av min värdmamma:
"Welcome to America! I hope your flight went well! Can't wait to see you on Friday!"

Det var lite roligt:)

Ha det så bra där hemma!
Och tack Mamma och Pappa för skjutsen till flygplatsen! Ni är de bästa!

Godnatt!

Kommentarer
Pernilla skriver:

WAAA!! Nu har du verkligen åkt:) Och du verkar ha de jättebra än så länge, säker på att du kommer få det toppen:) Jag kommer åka 19 oktober, så ett tag kvar, men de går nog fort:D Jag ska vara i manhattan beach 30 min från LA..Vart ska du bo? Kul om vi hade bott ganska nära iaf:) Ha de fortsatt superbra..kram kram


Blogg: http://pilly.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-11, 18:20:52
cassandra skriver:

Åh vad roligt och spännande!! hopaps du har det super bra där borta! :D


Blogg: http://cassandraagren.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-11, 22:43:48
Rebecka <3 skriver:

utbildar du dig till någonting? kramar


Blogg: http://beckpeck.blogg.se/
Skrivet: 2009-08-13, 17:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: